Avatar billede demaweb Nybegynder
14. april 2001 - 23:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP kode

Hvordan kan jeg gøre denne kode mere smart, ved at lave sådan at den kommer med en meddelse hvis der opstår en fejl?

<!-- Minus AutoDato -->
<?php include(\"include/top.php\") ?>
<!-- Start -->
<?
if ($action == \"tilmeld\") {

include(\"include/db_ind.php\");

mysql_query(\"INSERT INTO email (email) VALUES (\'$email\')\");

echo \"<CENTER>Din email adresse som er \\\"$email\\\" er nu blevet tilføjet til vores nyhedssystem</CENTER>\";

mail(\"$email\",\"FodboldSiden.dk\",\"
Hej $navn

Du er blevet tilføjet til vores nyhedsystem, og vil fremover modtage fodbold nyheder på denne email adresse som er:
$email

Er dette en fejl så klik dig ind på
http://www.fodboldsiden.dk/nyheder_mail.php?action=afmeld?email=$email for at afmelde dig.\");

echo \"<HR COLOR=#7F987F width=90%>\";
}
?>
<?
if ($action == \"afmeld\") {

include(\"include/db_ind.php\");

mysql_query(\"DELETE FROM email WHERE email = \'$email\'\");

echo \"<CENTER>Din email adresse som er \\\"$email\\\" er nu blevet afmeldt fra vores vores nyhedssystem</CENTER>\";

mail(\"$email\",\"FodboldSiden.dk\",\"
Hej $navn

Du er blevet fjernet fra vores nyhedsystem, med følgende email adresse:
$email

Hilsen FodboldSiden.dk\");{
echo \"<BR>\";
echo \"<CENTER>Der er nu sendt en mail til dig på din email adresse som er:$email</CENTER>\";

echo \"<HR COLOR=#7F987F width=90%>\";
  }

?>
<h3 ALIGN=\"center\">Nyheder på email</h3>

Det er muligt for dig at modtage de aller nyeste fodbold nyheder, via din email adresse. Det kræver ikke noget og det er gratis. Det eneste du skal gøre er at skrive din email adresse i feltet her under og du vil blive tilmeldt. Og du vil næste gang vi tilføjer en nyhed modtage den via email.
<BR><BR>
<DIV STYLE=\"text-align:center\"><B>Tilmelding</B></DIV>
<FORM METHOD=\"POST\" ACTION=\"?action=tilmeld\">
<DIV STYLE=\"text-align:center\"><TABLE CELLSPACING=\"0\" CELLPADDING=\"0\">
<TR valign=\"top\">
<TD>Din email:</TD>
<TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"25\" MAXLENGTH=\"100\" NAME=\"email\" class=\"but\"></TD>
</TR>
<TR valign=\"top\">
<TD>Dit navn:</TD>
<TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"25\" MAXLENGTH=\"100\" NAME=\"navn\" class=\"but\"></TD>
</TR>
<TR valign=\"top\">
<TD></TD>
<TD><DIV STYLE=\"text-align:center\"><INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=Tilmeld class=\"button\"></DIV></TD>
</TR>
</TABLE></DIV>
</FORM><BR><BR>

<DIV STYLE=\"text-align:center\"><B>Afmelding</B></DIV>
<FORM METHOD=\"POST\" ACTION=\"?action=afmeld\">
<DIV STYLE=\"text-align:center\"><TABLE CELLSPACING=\"0\" CELLPADDING=\"0\">
<TR valign=\"top\">
<TD>Din email:</TD>
<TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"25\" MAXLENGTH=\"100\" NAME=\"email\" class=\"but\"></TD>
</TR>
<TR valign=\"top\">
<TD>Dit navn:</TD>
<TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"25\" MAXLENGTH=\"100\" NAME=\"navn\" class=\"but\"></TD>
</TR>
<TR valign=\"top\">
<TD></TD>
<TD><DIV STYLE=\"text-align:center\"><INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=Afmeld class=\"button\"></DIV></TD>
</TR>
</TABLE></DIV>
</FORM><BR><BR>
<?
include(\"include/db_ind.php\");

$res = mysql_query(\"SELECT email FROM email\");
$ops = mysql_num_rows($res);
?>
<DIV STYLE=\"text-align:right\">Der er ialt <? print(\"$ops\"); ?> der modtager nyheder via email</DIV>

<!-- Slut -->
<?php include(\"include/bund.php\") ?>
Avatar billede logan-raarup Nybegynder
14. april 2001 - 23:18 #1
<!-- Minus AutoDato -->
<?php include(\"include/top.php\") ?>
<!-- Start -->
<?
if ($action == \"tilmeld\") {

include(\"include/db_ind.php\");

$result = mysql_query(\"INSERT INTO email (email) VALUES (\'$email\')\");

if ($result) echo \"<CENTER>Din email adresse som er \\\"$email\\\" er nu blevet tilføjet til vores nyhedssystem</CENTER>\";
else print \"FEJL!\";

mail(\"$email\",\"FodboldSiden.dk\",\"
Hej $navn

Du er blevet tilføjet til vores nyhedsystem, og vil fremover modtage fodbold nyheder på denne email adresse som er:
$email

Er dette en fejl så klik dig ind på
http://www.fodboldsiden.dk/nyheder_mail.php?action=afmeld?email=$email for at afmelde dig.\");

echo \"<HR COLOR=#7F987F width=90%>\";
}
?>
<?
if ($action == \"afmeld\") {

include(\"include/db_ind.php\");

mysql_query(\"DELETE FROM email WHERE email = \'$email\'\");

echo \"<CENTER>Din email adresse som er \\\"$email\\\" er nu blevet afmeldt fra vores vores nyhedssystem</CENTER>\";

mail(\"$email\",\"FodboldSiden.dk\",\"
Hej $navn

Du er blevet fjernet fra vores nyhedsystem, med følgende email adresse:
$email

Hilsen FodboldSiden.dk\");{
echo \"<BR>\";
echo \"<CENTER>Der er nu sendt en mail til dig på din email adresse som er:$email</CENTER>\";

echo \"<HR COLOR=#7F987F width=90%>\";
  }

?>
<h3 ALIGN=\"center\">Nyheder på email</h3>

Det er muligt for dig at modtage de aller nyeste fodbold nyheder, via din email adresse. Det kræver ikke noget og det er gratis. Det eneste du skal gøre er at skrive din email adresse i feltet her under og du vil blive tilmeldt. Og du vil næste gang vi tilføjer en nyhed modtage den via email.
<BR><BR>
<DIV STYLE=\"text-align:center\"><B>Tilmelding</B></DIV>
<FORM METHOD=\"POST\" ACTION=\"?action=tilmeld\">
<DIV STYLE=\"text-align:center\"><TABLE CELLSPACING=\"0\" CELLPADDING=\"0\">
<TR valign=\"top\">
<TD>Din email:</TD>
<TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"25\" MAXLENGTH=\"100\" NAME=\"email\" class=\"but\"></TD>
</TR>
<TR valign=\"top\">
<TD>Dit navn:</TD>
<TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"25\" MAXLENGTH=\"100\" NAME=\"navn\" class=\"but\"></TD>
</TR>
<TR valign=\"top\">
<TD></TD>
<TD><DIV STYLE=\"text-align:center\"><INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=Tilmeld class=\"button\"></DIV></TD>
</TR>
</TABLE></DIV>
</FORM><BR><BR>

<DIV STYLE=\"text-align:center\"><B>Afmelding</B></DIV>
<FORM METHOD=\"POST\" ACTION=\"?action=afmeld\">
<DIV STYLE=\"text-align:center\"><TABLE CELLSPACING=\"0\" CELLPADDING=\"0\">
<TR valign=\"top\">
<TD>Din email:</TD>
<TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"25\" MAXLENGTH=\"100\" NAME=\"email\" class=\"but\"></TD>
</TR>
<TR valign=\"top\">
<TD>Dit navn:</TD>
<TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"25\" MAXLENGTH=\"100\" NAME=\"navn\" class=\"but\"></TD>
</TR>
<TR valign=\"top\">
<TD></TD>
<TD><DIV STYLE=\"text-align:center\"><INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=Afmeld class=\"button\"></DIV></TD>
</TR>
</TABLE></DIV>
</FORM><BR><BR>
<?
include(\"include/db_ind.php\");

$res = mysql_query(\"SELECT email FROM email\");
$ops = mysql_num_rows($res);
?>
<DIV STYLE=\"text-align:right\">Der er ialt <? print(\"$ops\"); ?> der modtager nyheder via email</DIV>

<!-- Slut -->
<?php include(\"include/bund.php\") ?>
Avatar billede xzxzx Nybegynder
14. april 2001 - 23:18 #2
Hvorfor giver du dig selv pointne i dinne spørgsmål....
Avatar billede logan-raarup Nybegynder
14. april 2001 - 23:20 #3
Avatar billede demaweb Nybegynder
14. april 2001 - 23:21 #4
Tak for det, Logan!! Hvornår er php-world.dk færdig? Og foresten så virker 4nokia.dk ikke!
Avatar billede demaweb Nybegynder
14. april 2001 - 23:23 #5
xzxzx -

Har du en hjemmeside? Hvad er adressen?
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 14:31 #6
Er der nogen der vil deltag i et php-projekt så se her :

http://www.eksperten.dk/spm/64611