Avatar billede highflyer15 Nybegynder
06. september 2005 - 00:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Grafikkort, RAM og kabinet..

Ny computer skal bygges!

Her er hvad jeg har -

CPU: 3Ghz P4, 800mhz Fsb
Køler: TT Silenttower (3 uger gammel m/garanti), utrolig lydsvag!
Bundkort: MSI 845PE Max 3 Series, 800 mhz Fsb
Bundkortet har 4 normale Usb porte + en ekstra samt netkort og indbygget lydkort.

Hvad jeg har brug for -

Grafikkort(helst 256 MB, så det ik ska udskiftes, når der kommer nye spil, som kræver høje mål!)
RAM
Kabinet

Jeg har 4-4500 kr. at bruge de tre ting og så ville jeg gerne have noget hjælp herindefra til hvad ville være bedst at købe, da jeg før har fået meget hjælp på lignende sider.. =)

De spil som jeg gerne ville kunne køre flydende er Doom 3, FarCry og Halflife 2 osv...

Ellers er jeg bare træt af at sidde med en MEGET langsom computer, som tager 5 minutter om at starte Photoshop op og 10 minutter før Windows XP er oppe og køre nogenlunde.. Og det at der ALTID kommer en lommelygte frem, bare jeg åbner mappen Denne Computer er også virkelig frustrerende!

Mange tak for jeres hjælp på forhånd!

Mvh.
Christian
Avatar billede huset Praktikant
06. september 2005 - 08:18 #1
Det har intet med dit hardware at gøre når vi snakker opstart.

Der ligger fejlen rent software baseret eller pga maskinen har for mange fejl. Ofte vil en korrekt udført format C: hjælpe på med efterfølgende installering af diverse sager.

Forslag til inkøb kunne være:

RAM

1GB
http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/BL2KIT6464Z402.html

Pris 1400

Grafikkort
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=119558

Pris 15-1600

eller

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98587

Pris 1200

Kabinet
Her er det jo en smagssag

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=11003 dette er MED PSU

Personligt ville jeg nok glemme nyt kabinet, og tage et andet bundkort, for det du har er lidt forældet!
Avatar billede mrrius Nybegynder
07. september 2005 - 14:16 #2
det lyder lidt som om du trænger til mere harddisk plads, siden det tager så lang tid at åbne noget. det med at win xp bruger op mid 10 min for at åbne, kan det ikke være fordi du har installeret total mange fonde og andet. Du har nok en af de langsomme antivirus scannere som først skal scanne en masse før du får lov.
Din cpu , skulle gerne kunne følge med endu , så den vil jég ikke tænke på at udskifte. Du skulle måske tænke på en anden antivirus scanner
Avatar billede mrrius Nybegynder
07. september 2005 - 14:33 #3
Den cpu du har nu, skulle gerne have 2 x ens ramklodser ( dual ram , eller parrede ram), for så vil de programmer som kører i baggrunden , køre hurtigere.
Det bundkort du har nu , har agp x8, og for ca 1200 kr , kan du få en geforce 6800 fra asus : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98587 det er nok det hurtigste grafikkort som du kan få i dit bundkort , til rimelige penge.
Så er der harddisken , det kan være du har en gammel harddisk , som er langsom , Du skrev ikke hvilken en du har , men for mellem 800kr og 1300 kr får du idag 200gb - 300gb , de er hurtige.
Men ihvertfald: ca 1200 kr til grafikkortet + en ramklods som den du har iforvejen ( måske 500 kr + 1 harddisk 300 gb 1200 kr. mere behøves du slet ikke at bruge. Jo foresten , du skal som absolut minimum have en strømforsyning på 350w måske enda helt op på 400w til ca 400 krf.eks : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=118426
Avatar billede mrrius Nybegynder
07. september 2005 - 14:34 #4
foresten , her er en link , så du kan se forskel på grafikkorts hastighederne:
http://edb-tidende.dk/article.php?id=34
Avatar billede highflyer15 Nybegynder
07. september 2005 - 15:56 #5
Okay, jamen mange tak for svar begge to.. Fik mest hjælp til næsten alt af mrrius, men ved ik hvordan jeg ændrer det, så det er ham som får point..
Avatar billede huset Praktikant
08. september 2005 - 08:16 #6
Mest hjælp?
Avatar billede mrrius Nybegynder
09. september 2005 - 11:52 #7
jammen , hvis du syntes at huset også har hjulpet , så giv også ham nogle af pointsene