Avatar billede flashers Nybegynder
05. september 2005 - 16:45 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

hvorfor sker dette

Sidder og har lavet en menu for en :
www.xplozion.dk/menu.html

Det hele fungerer til dels som det skal men bevæges musen for hurtigt over punkterne så er det som om der ikke reageres på rollOut så den fader tilbage.

Håber der er en der kan fortælle mig om det er noget jeg kan undgå.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
05. september 2005 - 21:42 #1
Det kan godt undgåes - Du skal bare kode det anderledes ;-)

Et eksempel:

1. Lav 9 movieclips med to frames i hver den ene med en rød knap og den anden med en grøn

2. Giv de 9 movieclips instancenavnene mc_button0-8

3. Læg nedestående kode i frame 1
for(i=0;i<9;i++){
    this["mc_button"+i].gotoAndStop(1);
    this["mc_button"+i].id = i;
    this["mc_button"+i].onRollOver = function(){
        id = this.id;
    }
    this["mc_button"+i].onRollOut = function(){
        id = -1;
    }
this.onEnterFrame = function(){
    for(i=0;i<9;i++){
        if(id==i)this["mc_button"+i].gotoAndStop(2);
        else this["mc_button"+i].gotoAndStop(1);
    }
Avatar billede le_bon Nybegynder
06. september 2005 - 11:31 #2
Det burde ikke være så kompliceret...har du en fla vi kan kigge på?

c",)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
06. september 2005 - 17:25 #3
http://www.bogstav.dk/test/button_example.html

http://www.bogstav.dk/test/button_example.zip

Eksemplet er blot lavet med direkte farveskift, men hvis du vil have fade på så kan man enten putte det ind i mc_button0-9 movieclippet eller scripte sig ud af det!

Vh/Alexander
Avatar billede flashers Nybegynder
06. september 2005 - 18:25 #4
http://www.xplozion.dk/menu.fla

kan ikke åbne dem fil formatet er ikke det samme
Avatar billede le_bon Nybegynder
06. september 2005 - 20:01 #5
Jeg har lavet et forslag til hvordan det kan gøres. (Se det ekstra menupunkt jeg har tilføjet)
www.foobar.nu/div/menu1.fla

c",)
Avatar billede flashers Nybegynder
07. september 2005 - 14:58 #6
Ja oki det kan jeg godt se at den ikke dummer sig når man kører musen hurtigt over, men kan du sige hvori fejlen med det jeg lavede ligger, eller hvordan din kom til at funke bedre.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
07. september 2005 - 17:44 #7
Problemet med din er at flashen ikke altid når at opdage at du forlader en knap - flash kan så at sige snydes til at udelade sin onRollOut-funktion. Det kan gøres ved fx at flytte musemarkøren hurtigt over elementerne eller ved at holde venstreknappen nede, mens man flytter markøren væk fra elementet.

Min funker bedre fordi jeg har lagt det i en samlet onEnterFrame-funktion som kun tillader et element i at være aktivt ad gangen. Min kan stadig snydes - hvis du fx holder venstreknappen nede og flytter musemarkøren væk fra elementet (og muligvis også hvis du flytter musen hurtigt væk fra et element), men fordelen er at der i hvert fald kun er et element der er aktivt ad gangen!

Du kan eventuelt sætte din fps op i din film, hvilket muligvis kan få flash til at reagere hurtigere, men helt godt bliver det aldrig med din metode!
Avatar billede le_bon Nybegynder
13. september 2005 - 10:47 #8
Nå, jeg vil være så fræk at smide et svar...kan ikke helt gennemskue om det var min menu-fil eller alexander_j's fil der blev brugt...

c",)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
13. september 2005 - 16:09 #9
Hmm så skal jeg vel gøre det samme!
Avatar billede flashers Nybegynder
13. september 2005 - 22:17 #10
Kan fortælle at der var intet der blev brugt da ham der skulle bruge menuen var ligeglad med det, men har kunne bruge jeres svar til andet så lad os sige 50-50