Avatar billede nic84 Nybegynder
05. september 2005 - 15:12 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

korrupt rar fil

Af en eller anden grund er de rar filer jeg henter fra FTP-serveren korrupte. jeg har mistanke om at det er i det her stykke kode fejlen ligger. Når jeg henter dem manuelt fra serveren er der ikke noget galt med dem.

import java.io.File;
import java.io.BufferedOutputStream;
import java.io.FileOutputStream;
import java.io.FileReader;
import java.io.FileNotFoundException;
import java.io.IOException;
import java.io.OutputStream;
import java.net.SocketException;

import org.apache.commons.net.ftp.FTPClient;
import org.apache.commons.net.ftp.FTPFile;

public class FtpGet implements Runnable{
    static boolean runFG = false;
    static boolean getFG = false;
    static boolean ffgDone = false;
    static boolean err = false;
    Thread FG = new Thread(this);
    static String[] files;
    String server;
    String user;
    String pass;
    String downDir;
    String localDir;
    String fileType;
    boolean delFiles;

    boolean switchBT = false;

    OutputStream os;

    FTPClient client = new FTPClient();

    FtpGet(){
        FG.start();
    }

    public void startThread(){
        runFG = true;
    }

    public void getFileThread(){
        getFG = true;
    }

    public void getJobFileNames(){
        ffgDone = false;
        try{
            getConfig();
            client.connect(server);
            PLZIP.sysLog.addTxt("Forbinder til "+server+" med "+user,PLZIP.sysLog.bluTxt);
            if(client.login(user,pass)){
                if(client.changeWorkingDirectory(downDir)&&downDir!=null){
                    PLZIP.sysLog.addTxt("Tjekker filstatus i "+downDir,PLZIP.sysLog.bluTxt);
                    FTPFile[] getFiles = client.listFiles("*."+fileType);
                    client.disconnect();
                    files = new String[getFiles.length];
                    for(int i=0;i<getFiles.length;i++){
                        if(getFiles[i].getName().compareTo("..")>0){
                            files[i] = getFiles[i].getName();
                        }
                    ffgDone = true;
                }
            }else{
                PLZIP.sysLog.addTxt("Kan ikke få adgang, tjek navn og kode",PLZIP.sysLog.redTxt);
            }
        }catch (SocketException e) {
            PLZIP.sysLog.addTxt("Kan ikke få forbindelse til "+server,PLZIP.sysLog.redTxt);
            e.printStackTrace();

        } catch (IOException e) {
            PLZIP.sysLog.addTxt("IO fejl i forbindelsen til "+server,PLZIP.sysLog.redTxt);
            e.printStackTrace();

        }

    public void getConfig(){
        try{
            File configFile = new File("data\\PLZIPconfig.cfg");
            FileReader configReader = new FileReader(configFile);
            char[] readBuffer = new char[(int)configFile.length()];
            configReader.read(readBuffer);
            String configString = new String(readBuffer);
            String[] configArr = configString.split(",");

            try{
                server = configArr[0];
            }catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e){}
            try{
                user = configArr[1];
            }catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e){}
            try{
                pass = configArr[2];
            }catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e){}
            try{
                downDir = configArr[4];
            }catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e){}
            try{
                localDir = configArr[5];
            }catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e){}
            try{
                fileType = configArr[6];
            }catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e){}
            try{
                if(Integer.parseInt(configArr[8])==1){
                    delFiles = true;
                }else{
                    delFiles = false;
                }
            }catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e){}
        }catch(IOException e){}
    }

    public void run(){
        while(true){
            if(runFG){
                if(PLZIP.btProceed.isEnabled()){
                    PLZIP.btProceed.setEnabled(false);
                    switchBT = true;
                }
                try {
                    //Setup progressBar
                    PLZIP.pgBar.setMinimum(0);
                    PLZIP.pgBar.setMaximum(files.length);
                    PLZIP.pgBar.setValue(0);

                    getConfig();
                    client.connect(server);
                    client.setFileType(FTPClient.BINARY_FILE_TYPE);
                    err = false;
                    if(client.login(user,pass)){
                        PLZIP.sysLog.addTxt("Forbundet til ftp:\\\\"+server,PLZIP.sysLog.bluTxt);

                        if(client.changeWorkingDirectory(downDir)&&downDir!=null){
                            PLZIP.sysLog.addTxt("Skiftet til "+downDir+" mappen",PLZIP.sysLog.bluTxt);

                            FTPFile[] getFiles = client.listFiles("*."+fileType);
                            for(int i = 0;i<getFiles.length; i++){
                                PLZIP.sysLog.addTxt("Henter "+getFiles[i].getName(),PLZIP.sysLog.bluTxt);
                                String destDir = localDir+getFiles[i].getName().substring(0,2)+"000-"+getFiles[i].getName().substring(0,2)+"999\\"+getFiles[i].getName().substring(0,3)+"00-"+getFiles[i].getName().substring(0,3)+"99\\"+getFiles[i].getName().substring(0,5)+"\\org\\";
                                try{
                                    os = new BufferedOutputStream(new FileOutputStream(new File(destDir+getFiles[i].getName())));
                                }catch(FileNotFoundException ev){
                                    File tmpDirs = new File(destDir);
                                    PLZIP.sysLog.addTxt("Opretter mappe til "+getFiles[i].getName(),PLZIP.sysLog.greTxt);
                                    tmpDirs.mkdirs();
                                    os = new BufferedOutputStream(new FileOutputStream(new File(destDir+getFiles[i].getName())));
                                }
                                if(client.retrieveFile(getFiles[i].getName(),os)){
                                    PLZIP.sysLog.addTxt(getFiles[i].getName()+" hentet",PLZIP.sysLog.greTxt);
                                    if(delFiles){
                                        PLZIP.sysLog.addTxt("Sletter "+getFiles[i].getName()+" fra FTP",PLZIP.sysLog.bluTxt);
                                        client.deleteFile(getFiles[i].getName());
                                    }
                                }else{
                                    PLZIP.sysLog.addTxt("Kunne ikke hente "+getFiles[i].getName(),PLZIP.sysLog.redTxt);
                                }
                                os.close();
                                os = null;
                                //UnZip UZ = new UnZip(destDir+getFiles[i].getName(),destDir);
                                PLZIP.pgBar.setValue((PLZIP.pgBar.getValue()+1));
                            }
                        }else{
                            err = true;
                            PLZIP.sysLog.addTxt("Kunne ikke skifte til "+downDir+" mappen",PLZIP.sysLog.redTxt);
                        }
                    }else{
                        err = true;
                        PLZIP.sysLog.addTxt("Kan ikke få adgang, tjek navn og kode",PLZIP.sysLog.redTxt);
                    }
                    if(!err){
                        PLZIP.sysLog.addTxt("Alle filer hentet",PLZIP.sysLog.greTxt);
                    }
                    client.disconnect();
                    PLZIP.sysLog.addTxt("Forbindelse lukket til "+server,PLZIP.sysLog.bluTxt);
                } catch (SocketException e) {
                    e.printStackTrace();
                } catch (IOException e) {
                    e.printStackTrace();
                }
                if(switchBT){
                    PLZIP.btProceed.setEnabled(true);
                    switchBT = false;
                }

                runFG = false;

            }else if(getFG){
                getJobFileNames();
                try{
                    if(files.length>0){
                        PLZIP.sysLog.addTxt("Der er "+files.length+" filer klar",PLZIP.sysLog.greTxt);
                        for(int i=0;i<files.length;i++){
                            PLZIP.sysLog.addTxt(files[i],PLZIP.sysLog.bluTxt);
                        }
                        PLZIP.btGet.setEnabled(true);
                    }else{
                        PLZIP.sysLog.addTxt("Der er ingen filer klar",PLZIP.sysLog.yelTxt);
                    }
                }catch(NullPointerException e){}
                getFG = false;
            }else{
                try{
                    Thread.sleep(200);
                }catch(InterruptedException e){}
            }
Avatar billede nic84 Nybegynder
05. september 2005 - 15:14 #1
Jeg har lige selv fundet fejlen så jeg lukker spørgsmålet
Avatar billede spaceus Nybegynder
26. april 2006 - 10:31 #2
så luk det lige.... skriv et svar og accepter det på forhånd tak
Avatar billede nic84 Nybegynder
04. oktober 2006 - 10:44 #3
spørgsmålet er lukket
Avatar billede nic84 Nybegynder
04. oktober 2006 - 10:45 #4
tak