Avatar billede kingguro Nybegynder
14. april 2001 - 20:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mine ankler klør. Find min RichEdit.

Jeg har lavet en masse RichEdit\'s med Create(Self).. Men nu skal jeg kunne ændre i de nye rechedits properties, hvordan finder jeg ud af deres navn??
Avatar billede pellelil Nybegynder
14. april 2001 - 20:44 #1
Gem en pointer variabel til hver af dine RichEdits. Hvis du har mange kan du bruge et array:

RichEditArray[5].ProperyX := 2;
RichEditArray[5].ProperyY := 8;
RichEditArray[5].ProperyZ := 5;
Avatar billede nico26 Nybegynder
16. april 2001 - 15:31 #2
hvis du skal, skal oprette en component runtime bliver du nødt til at bruge en reference variabel, som pellelil foreslår.

var
  RE: TRichEdit;
begin
  RE := TRichEdit.Create(nil);
  RE.Parent := Form1;
  RE.Width := 100;
  ...
Avatar billede subcover Nybegynder
17. april 2001 - 12:28 #3
Du kan også bruge et TList object til at lave en liste over dine RichEdit\'s nogenlunde sådan her:

List.add(TRichEdit.Create)

Så skal du bare læse hvormange RichEdit\'s du har i listen ved:

n := List.Count

og hvis du vil have en speciel:

TRichEdit(List[n]);
Avatar billede nico26 Nybegynder
17. april 2001 - 13:48 #4
uanset hvordan man gør, er pointen at man skal opretholde en reference til alle de objekter man opretter runtime