Avatar billede petermjensen Nybegynder
04. september 2005 - 12:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sendmail og php

Hej,

Jeg har et problem med at modtage mails med et lille php scrip, der sender mails. Jeg køre Debian Sarge.
I min php.ini er min sti til sendmail: /usr/sbin/sendmail -t -i
(Det er den rigtige sti)

Jeg vil mene at det er fordi jeg skal vælge en smtp server (f.eks min host)
Men jeg ved ikke hvor jeg skal tilføje smtp serveren.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
04. september 2005 - 12:03 #1
Du kan prøve at kigge lidt i manualen:
http://dk2.php.net/mail
Avatar billede petermjensen Nybegynder
04. september 2005 - 12:13 #2
Jeg har kigget i manualen.

Men jeg tror ikke det er php.ini'en der er sat forkert op.. jeg tror det er min sendmail.
Avatar billede petermjensen Nybegynder
04. september 2005 - 12:37 #3
Min SuseBox virkede outofthebox. så jeg har dobbelt tjekket de 2 php.ini'er
Avatar billede petermjensen Nybegynder
04. september 2005 - 13:21 #4
Jeg valgte at bruge exim.
Der ændrede jeg exim's conf til:
configtype: smarthost
smarthost: minHost

Jeg plejer at give pointene til alle der hjælper.
Men sry.. jeg syntes ikke en rtfm statement er nogle point værd :)
Avatar billede fixbabe Nybegynder
21. januar 2007 - 18:03 #5
hvordan hjælper exim dig? jeg har selv samme problem med at sende via mail(); og her prøvet med både postfix og sendmail..