Avatar billede jeanette18 Nybegynder
03. september 2005 - 17:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ny crt skærm - 19` til ca. 1000 kr ?

Heysa. Min lillesøsters gamle skærm er nu gået kaputski. Hun bruger hendes skærm en del og har derfor brug for en 19 tomme.
Er det realistisk at hun kan få en ny god skærm til ca. 1000 kr ?

Hvad vil I evt. anbefale ? (helst m/begrundelse, da jeg ikke selv har ret meget forstand på denne del af pc verdenen)
Avatar billede bartz Praktikant
03. september 2005 - 17:51 #2
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
03. september 2005 - 22:27 #3
Heysa igen.Min lillesøster fik "bevilliget" 500 kr ekstra så nu må prisen ligge på 1500 kr.

Jeg har derfor kik på disse her men ved ikke rigtig hvordan jeg skal sammenligne dataerne. Hvad er det vigtigste jeg skal se efter og hvad ville I eventuel vælge?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43082
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=16983
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true…

Da jeg selv har en iiyama HM204DT 22` som jeg synes virker godt har jeg mest kik på den lille model som her linket. Men hvad siger I?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
03. september 2005 - 22:28 #4
Avatar billede bartz Praktikant
03. september 2005 - 22:34 #5
Uha jeg er ikke så vild med de der "ukendte mærker" normalt så er det almindelige personer der køber dem og hvis de bare kan se farver på dem så siger de godt for den. Men hvis den må koste 1500 så vil jeg altså klart anbefale den der Samsung, det er virkeligt et nice køb. En af mine venner har haft den nu i over 1 år han synes den kører perfekt. Når du kigger efter skærm skal du kigge efter det her: Videobåndbredde, Maks. V-sync hastighed og mindst, watt og evt farve.. nogen f.eks kører kun med 9300K jeg kan nu bedre lidt at kører 6000 synes farverne ser mere naturlige ud og øjet bliver mindre belastet.
Avatar billede bartz Praktikant
03. september 2005 - 22:39 #6
Hmm på papiret ser den her bedst ud: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43082 mht hva den kan og dens produktions dato. Men ved sku ikke helt, kender simpelthen intet om AOC 9k.
Avatar billede bartz Praktikant
03. september 2005 - 22:39 #7
Som tommelfinger regl så skal alle tal være størst mulige pånær watt og pixel pr pitch.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
03. september 2005 - 22:50 #8
Heysa bartz> 1000 tak for dine gode indlæg og links. Bl.a. på dit forslag bliver det samsungen som løber af med sejren.
Avatar billede bartz Praktikant
03. september 2005 - 22:55 #9
Jamen det var så lidt og tak for pointene. ekstrabladet.dk har lige bragt en artikel om fladskærme og crt skærme og der skriver de bla at man skal passe meget på med de ukendte mærker ikke nok med at man kan spilde penge på dem men de er osso livsensfarlige.