Avatar billede jeobald Nybegynder
02. september 2005 - 19:11 Der er 5 kommentarer

XP skifter tema og lydinstillinger efter reeboot

Jeg kører med det klassiske windows tema, da jeg simpelthen ikke bryder mig om XP's afrundede look.

MEN

Hver gang jeg har rebootet skifter den tilbage til xp default temaet...

Ydermere fjerner jeg alle systemlyde (især det irriterende explorer navigations 'klik')

Og de er også nulstillet til fuld musik og ballade efter ganstart...

Jeg har prøvet af lave ændringer i std. temaerne og gemme dem under andet navn, hvilket ikke hjalp.
Jeg har scannet med adaware, cws-shredder, alle online-anti spy/malwaretools på spywarefri.dk og luget godt ud i opstart via hijackthis (der var ikke andet snavs end realshed, quicktime og andre standardprogrammer.

Er der nogle der har en idé om hvor denne lille(men irriterende) fejl ligger?
Avatar billede gratis Nybegynder
02. september 2005 - 19:24 #1
ang. tema'er: højreklik Denne Komputer|Administrer|Tjenester og Programmer|Tjenester|
find Tema tjenesten og deaktiver den.

ang. lyde |Kontrolpanel|Lyde og Lydenheder|Lyde| fold ud og vælg "Ingen Lyde" men det er måske det du har gjort ?
Avatar billede kalp Novice
02. september 2005 - 19:29 #2
Hvis hvad gratis lige har foreslået ikke virker så kan du prøve at slå Tema looket fra på følgende 2 måder.. den ene metode er sikkert den du anvender og så prøver du bare den anden!

Højreklik på skrivebordet.. vælge egenskaber..  tryk på fanen udseende..  og vælge  det klassiske layout i den første komboboks..

genstart? virker det? tillykke!

ellers højreklik på denne computer og vælge egenskaber.. gå i fanen avanceret.. og tryk på knappen indstillinger i ydeevne. Sæt prik i "Juster til bedste ydeevne"

sig ok.. luk ned .. genstart! og se om det forbliver som det skal være nu:)
Avatar billede gratis Nybegynder
02. september 2005 - 19:34 #3
er der intet af det foreslåede der virker er det en go idé at tjekke system filerne:

skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din cd i drevet,genstart maskinen når det er gjort.
Avatar billede jeobald Nybegynder
02. september 2005 - 19:48 #4
Herligt! Gratis's forslag virkede.
Jeg deaktiverede tjenesten "temaer" og det har rettet både tema og lyd fejlen.

Skriver du det ikke som svar, så jeg kan uddele laurbærene?
Avatar billede gratis Nybegynder
03. september 2005 - 00:51 #5
godt det virkede ;)samler ikke på point så gi dem til kalp eller snup dem selv.