Avatar billede stefanlarsen1974 Nybegynder
02. september 2005 - 16:52 Der er 7 kommentarer

Radeon 9200 VS. TFT skærme

Har for nylig haft købt Kvickly's tilbud på en INO slimline TFT fladskærm, men da jeg forsøgte at sætte den til derhjemme skrev den en besked på skærmen: "no support"... Jeg endte med at tage den ned i butikken igen, hvor de ringede til deres hotline, der sagde at "min pc og skærmen ikke kunne snakke sammen"...

Nu har jeg fået butikken til at tage skærmen tilbage, men er lidt bange for at købe TFT et andet sted, hvis de pludselig ikke vil tage den retur...

Jeg har et Radeon 9200 SE grafikkort, kan det være fordi netop dét grafikkort ikke kan kommunikere med TFT-skærme - dette ville være rart at vide inden jeg gik ud og købte igen... Jeg er rimelig IT-kyndig, men har ingen erfaring med skærm-teknologien, vil bare gerne slippe for støj på indspilninger pga. stråling fra skærm der opfanges af guitarens pickupper (nej, jeg vil ikke nøjes med at skulle slukke skærmen hver gang jeg skal optage)...

Anybody?
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. september 2005 - 16:53 #1
Du skal altid gå i enhedshåndtering og fjerne den skærm, der står der, og så sætte den nye skærm på, så funker det.
Avatar billede stefanlarsen1974 Nybegynder
02. september 2005 - 16:55 #2
Det har jeg prøvet, uden held...
Avatar billede stefanlarsen1974 Nybegynder
02. september 2005 - 16:56 #3
Skærmen meddeler "no support" allerede ved BIOS'ens opstartsbillede, så problemet er ikke kun Windows XP
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. september 2005 - 17:39 #4
Har du prøvet, at starte op i VGA tilstand? Jeg har sat mange TFT`wer til Radion 9200 uden problemer. Problemet er de drivere, der ligger i systemet. Fjern både skærm og skærmkort.
Avatar billede stefanlarsen1974 Nybegynder
02. september 2005 - 17:41 #5
Nej, det nåede jeg ikke inden jeg afleverede skærmen igen, men problemet var som sagt ikke kun i Windows XP, men også alle skærmbilleder i BIOS og DOS...
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. september 2005 - 18:23 #6
Der kan selvfølgelig være noget galt med kortet, det er ikke normalt.
Avatar billede stefanlarsen1974 Nybegynder
02. september 2005 - 18:28 #7
Ja... Men jeg tror og håber på at det var skærmen... Jeg har fundet en brugt IBM skærm istedet, og jeg tager min PC med ud til sælgeren for at sikre mig at det virker inden jeg køber...

Mange tak for hjælpen!