Avatar billede ai_rayzor Nybegynder
02. september 2005 - 13:07 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Redigeringsscript - hjælp!

Jeg har i noget tid ville lave mit eget Nyhedsmodul, og det er da også gået meget godt, men nu skal jeg have gang i en rediger funktion til hver enkelt nyhed.

Jeg kan simpelthen ikke få det hen =/
Jeg beder min side om at sende id'et videre til news_edit.php og så skulle de forskellige værdier fra felterne gerne optræde i min form - det gør de bare ikke, jeg bliver kun videresendt til en side med tomme felter som til forveksling ligner min side hvor jeg tilføjer nyhederne.

I kan se min kode her:
www.dan-lund.dk/php/index.phps
www.dan-lund.dk/php/news_add.phps
www.dan-lund.dk/php/news_edit.phps

Håber i har tid, lyst og mod på at hjælpe mig =)
Avatar billede jaw Nybegynder
02. september 2005 - 16:38 #1
Ja, du sender nyhedsid'et med, så det bliver news_edit.php?id=X, korrekt?

Men så skal du jo også have en forespørgsel i news_edit.php:

$sql = "SELECT * FROM news WHERE id = ".$_GET['id']." ORDER BY dato DESC";
$query = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
while ($get = mysql_fetch_array($query)) {
  //dine forms her!
}
Avatar billede ai_rayzor Nybegynder
06. september 2005 - 10:25 #2
Jeps, det har jeg lige prøvet. Men får en syntax fejl som jeg ikke kan identificere:

<?

// Includes
require ('functions.php');

// Functions
db_connect();
?>

<html>

<head>
<title>Nyhedsmodulet: Rediger nyhed</title>
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body>

<table width="100%">
<tr class="head">
    <td>Nyhedsmodul: Rediger nyhed</td>
</tr>
<tr>
    <td><span class="alm">- by Dan Lund 2005</span><br><br></td>

</tr>
<tr class="alm">
    <td><b>Funktioner</b><br>
    - <a href="index.php">Forside</a><br>
    - <a href="news_add.php">Tilføj nyhed</a></td>
    </tr>

</table>

<?
//$sql = "UPDATE news set skribent='$_POST', emne='$_POST', tekst='$_POST', dato='$_POST' where id = '".$_POST['edit']."'";
//mysql_query($sql) or die(mysql_error())
//;

$sql = "SELECT * FROM news WHERE id = ".$_GET['id']." ORDER BY dato DESC";
$query = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
while ($get = mysql_fetch_array($query)) {
  //dine forms her!

<br><br>
<table width='90%'  border='0' align='center' cellpadding='0' cellspacing='0'>
              <tr>
                <td>
                <form name='form1' method='post' action='<?=$_SERVER['PHP_SELF'];?>

                    <p> <span class='alm'>Skribent:</span><br>
                            <input type='text' name='skribent' size='62'><? $get["skribent"]?></p>

                        <p><span class='alm'>Emne:</span><br>
                            <input type='text' name='emne' size="62'><? $get["emne"]?></p>

                        <p><span class='alm'>Tekst: </span><br>
                        <textarea name='tekst' rows='9' cols='46'><? $get["tekst"]?></textarea>
                        <br>
                        <input name="Opdater' type='submit' class='alm' value='Opdater'></p>
                        <input name='Slet' type='submit' class='alm' value='Slet'></p>
                </form>}?></td>
                </tr>

          </table>

</body>
</html>

PS: jeg undskylder mit sene svar, men har haft dødsfald i familien her i weekenden :[
Avatar billede jaw Nybegynder
06. september 2005 - 11:51 #3
Jeps.

Først og fremmest skal du indsætte ?> på linie 49.

Og så skal du indsætte:
<?
}
?>
...til aller, aller sidst.

Sig til hvis du vil have det uddybet, men det skulle klare dine problemer med parse errors. Og det er selvf. helt ok du først svarer nu...
Avatar billede ai_rayzor Nybegynder
04. december 2005 - 20:20 #4
smid et svar - jeg lukker nu :)
Avatar billede jaw Nybegynder
04. december 2005 - 20:41 #5
Svar :)
Avatar billede ai_rayzor Nybegynder
05. december 2005 - 13:21 #6
svar :)