Avatar billede agersten Nybegynder
02. september 2005 - 09:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Farve på en frame border

Jeg arbejder i Frontpage og har en hjemmeside med frames. Jeg synes, det ser pænt ud med "show borders", men kunne godt tænke mig, de havde en anden farve end grå! Kan man det? Evt i rette det i HTML'n?

På forhånd tak

/Julie
Avatar billede jokkejensen Novice
02. september 2005 - 10:10 #1
http://codepunk.hardwar.org.uk/ahtml19.htm

her er lidt om det..

Men det du skal bruge er nok:

<frame src="test5.htm" name="links" scrolling="no" bordercolor="#ff0000">

...

Det kan godt lige være lidt svært at finde det, hvis man ikke har det helt store overblik i html, men det er nu ret let.. I frontpage, ber du om at se kildekoden, eller hvad det nu engang hedder. Herefter leder du efter "frame" når du støder på en tilføjer du bordercolor="#DINHEXFARVE".. prøv dig frem hvis det ikke er alle framesene der skal farves..
Avatar billede agersten Nybegynder
02. september 2005 - 10:20 #2
Ok, tak, det lyder rimelig enkelt, selv for mig ;) så den vil jeg gerne acceptere! *S*
Avatar billede jokkejensen Novice
02. september 2005 - 10:25 #3
check lige om det virker først :)...
Avatar billede agersten Nybegynder
02. september 2005 - 11:06 #4
hmm det ser ikke sådan ud desværre, har prøvet at sætte bordercolor der, hvor du foreslår!
Avatar billede agersten Nybegynder
02. september 2005 - 11:08 #5
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="false">
<title>Menu</title>
</head>

<frameset rows="67,*" framespacing="2" border="1" bordercolor="#FFFFFF" frameborder="1">
  <frame name="banner" scrolling="no" target="rbottom" src="Menu2.htm" noresize target="contents">
  <frameset cols="150,*">
    <frame name="contents" target="main" src="Menu4.htm">
    <frame name="main" src="Menu3.htm" target="_self" scrolling="auto">
  </frameset>
  <noframes>
  <body>

  <p>This page uses frames, but your browser doesn't support them.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>

</html>

Og så virkede det ;)
Avatar billede agersten Nybegynder
02. september 2005 - 11:10 #6
men den er stadig lidt grå... altså den har den farve jeg valgte og så med en milimeter tynd kant i den sædvanlige grå, men det er jo for 3D effektens skyld, så jeg køber den! Tak for hjælpen!
Avatar billede agersten Nybegynder
02. september 2005 - 20:19 #7
Vil du ikke have dine point!? :)
Avatar billede agersten Nybegynder
18. september 2005 - 08:31 #8
så får jeg dem igen...