Avatar billede infinito Nybegynder
01. september 2005 - 23:19 Der er 5 kommentarer

ERROR: insert or update on table "products" violates foreign key

ERROR: insert or update on table "products" violates foreign key constraint "" DETAIL: Key (brochure_no)=(1) is not present in table "product_files".

Hvad betyder overstående fejlmeddelse?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. september 2005 - 23:27 #1
Du indsætter i tabellen "products" med et "brochure_no=1" som ikke er tilstede i tabellen "product_files" - der er en FOREIGN KEY, som du derved overtræder.

Nemmeste løsning er først at indsætte en post i "product_files" svarende til brochure-nummeret.
Avatar billede infinito Nybegynder
01. september 2005 - 23:41 #2
Tak!

Jeg havde tømt en tabel der indeholdt en standardværdi hvis der ingen brochure var valgt. Smid et svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. september 2005 - 10:52 #3
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede infinito Nybegynder
02. september 2005 - 11:51 #4
? Hvorfor ikke
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. september 2005 - 11:57 #5
Jeg samler slet ikke på point. Svar selv, accepter eget svar.