Jeg har lige været ude for et mystisk problem, som jeg håber nogle af jer kloge hoveder kan hjælpe mig med.
Jeg har lavet en applet, som fylder omkring 500 kb - pakket i en jar-fil. I appletten er der en række billeder, som jeg henter på følgende måde:
InputStream is=anyObject.class.getResourceAsStream("/some.gif"); // Derefter hentes billedet ud fra inputstreamen
Dette virker fint, MEN efter at have debugget lidt på det, har jeg fundet ud af at hele jar-filen hentes fra serveren hver gang et billede loades !?!?!?!?
Appletten ligger ikke på samme server som hvor den html-side hvor den er embedded i, men det burde vel ikke have noget at sige.
Er der nogen som har været ude for noget lign.? Så vil jeg meget gerne høre fra jer!
Whether or not you use MediaTracker, loading images using URLs (as applets usually do) usually takes a long time. Most of the time is taken up by initiating HTTP connections. Each image file requires a separate HTTP connection, and each connection can take several seconds to initiate. The key to avoiding this performance hit is to put the images in a single file. You can do this using a JAR file, as described in Combining an Applet's Files into a Single File and Using JAR Files: The Basics.
Another performance strategy that might help is to combine a group of images into a single image file. One simple way to do this is to create an image strip -- a file that contains several images in a row. Here's an example of an image strip:
" loading images using URLs (as applets usually do) usually takes a long time" - her ligger billerne jo uden for jar-filen, derfor hentes de vha. http-kald!
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.