Avatar billede chatonline Nybegynder
01. september 2005 - 22:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Parse error

Hej..
Jeg får denne meddelse:
Parse error: parse error, unexpected T_FUNCTION in /customers/skyskraber.dk/skyskraber.dk/httpd.www/iceforum/users/imageresize.php on line 12

i dette script:

<?phpphp
/*************************************************************\
* Image resizer, version 1.3 alpha                            *
* Returns true on success, false if there are errors          *
* If destination file is specified, resized picture will be  *
* saved with the specified name. Else, it is shown to browser *
}*************************************************************{
* Created by XyborX (www.xyborx.dk)                          *
* Feel free to use, modify and distribute, without profit.    *
* I cannot be held liable for any damage this script might do *
\*************************************************************/
function imageresizejpeg($sourcefile,$maxwidth,$maxheight,$destinationfile=false)
{
    if($img_src=@ImageCreateFromJpeg($sourcefile))
    {
        $info=@getimagesize($sourcefile);
        if($info[1]>$maxheight || $info[0]>$maxwidth)
        {
            $ratio_height=$maxheight/$info[1];
            $ratio_width=$maxwidth/$info[0];
            $ratio=min($ratio_width,$ratio_height);
            $newwidth=intval($info[0]*$ratio);
            $newheight=intval($info[1]*$ratio);
            $img_dst=@imagecreate($newwidth,$newheight);
            @imagecopyresized($img_dst, $img_src, 0, 0, 0, 0, $newwidth, $newheight, $info[0], $info[1]);
            if($destinationfile==false)
            {
                header("Content-type: image/jpeg");
                @imagejpeg($img_dst);
            }
            else
                @imagejpeg($img_dst,$destinationfile);
            @imagedestroy($img_dst);
        }
        else
        {
            if($destinationfile==false)
            {
                header("Content-type: image/jpeg");
                @imagejpeg($img_src);
            }
            else
                @imagejpeg($img_src,$destinationfile);
        }
        @imagedestroy($img_src);
        return true;
    }
    else
    {
        return false;
    }
?>

Hvad er der galt i det, mener ellers det har virket før.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
01. september 2005 - 22:34 #1
<?phpphp skal nok være <?php ellers kan jeg ikke lige se noget
Avatar billede chatonline Nybegynder
01. september 2005 - 22:50 #2
Ja selvfølgelig :-)

Giv lige et svar, så du kan få point :-)
Avatar billede dmdisco Nybegynder
01. september 2005 - 22:51 #3
sjovt så blindt man kan stirre sig på ting sent på aftenen :)