Avatar billede svogerslev Nybegynder
01. september 2005 - 10:00 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Ny labtop. Budget 6-8000 kr.

Hejsa

Jeg skal ud og købe en laptop til min kusine som skal starte på studiet i dag.

Hun skal kun bruge den til Word, MP3 og se DVD-fil på. Så jeg formoder ikke vi skal have fat i det store skyts.

Er der nogle som har et bud på hvor jeg skal kigge (hvilke forretninger/websider(hun bor på Frederiksberg i København)) Eller endnu bedre, et direkte bud på hvilken model hun skal købe. Vi har et budget på 6-8.000.
Avatar billede huset Praktikant
01. september 2005 - 10:02 #1
Avatar billede gnuff Praktikant
01. september 2005 - 10:04 #2
Avatar billede egr_sli Nybegynder
01. september 2005 - 10:18 #3
ville tage noget ligende sådan en her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140894
den har både en hurtig cpu, ddr 2 ram, og en tilpas stor HDD
Avatar billede svogerslev Nybegynder
01. september 2005 - 11:09 #4
Jeg har kigget på denne:

er der noget der springer i øjnene?

http://www.notebooksalg.dk/produkt.html?varenummer=179371&gruppe=7
Avatar billede mrrius Nybegynder
01. september 2005 - 11:44 #5
Her er en bærbar du kan købe på falkoner alle...
http://www.multimediaworld.dk/default.asp
den er lidt tung (2,9 kg) men den er prisbillig , batteri holder ca 4 timer og kan det meste. Den har trådløs netværk , dvd brænder osv. Jeg vil nok ofre 256 mb ram mere på den.
Selve mærket asus er et kendt mærke inden for computer hardware, blandt eliten, er der nogen der påstår.
Jeg kunne nok finde en bærbar der er billigere , men de har alle celeron procesor. og celeron kan jeg ikke lide, de mangler noget cache.

ASUS A6706UUH - Mobile Sempron 3000+ - RAM 256 MB - HD 40 GB - DVD±RW (+R dobbeltlag) - Mdm - LAN EN, Fast EN, 802.11b, 802.11g - Win XP Home - 15.4" TFT WXGA (1280 x 800) Pris 6,099.00 kr

Den link du har til en acer bærbar , er helt fint , den kan hvad hun har brug for. batteri leveliten er ca 5 timer til sammenligning med den jeg fandt. den vejer 2,8 kg
Jeg ved ikke vor vigtigt det med batteri er , da de fleste skoler har 220v i klasselokalerne
Avatar billede svogerslev Nybegynder
01. september 2005 - 12:15 #6
Hejsa

Tak "so far"

Jeg har også kigget på http://www.fcomputer.dk - de ligger på Frederiksberg. Er der nogle som kender noget til deres computere? Er det en form for "bambus-computere" med alle deres @alfanote...?
Avatar billede mrrius Nybegynder
02. september 2005 - 09:43 #7
Jeg har selv handlet der mange gange,(fønix computer) desvære har jeg ikke købt noget som har gået itu, så jeg kender ikke deres service ang garanti rep.
Foretningen har liget der i snart 5 år , flyttet , fra greve , menner jeg det var , så det ser ud til at de ikke går efter konkurs hver 9 måned.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2005 - 21:06 #8
"den er lidt tung (2,9 kg)"
2.9 kilo er meget normalt for en bærbar og er ikke i den tunge ende.
6706UUH har batt. levetid på 4 timer - denne skal som altid tages med et gram salt da denne er under 110% optimale forhold såsom luftfugtighed, temperatur m.m.

Vedr. http://www.notebooksalg.dk/produkt.html?varenummer=179371&gruppe=7: Ja denne spriner i øjnene, og er så vidt jeg kan se, den eneste fornuftige maskine der er derinde: http://www.notebooksalg.dk/produkt.html?varenummer=105464&gruppe=7
Avatar billede mrrius Nybegynder
05. september 2005 - 11:41 #9
hvis hun ikke skal tænke på bateri levetid , så har bilka i denne uge en amd64 3,7ghz , 80 gb harddisk , og 1gb ram geforce 5700go til 8000 kr. Men den tror jeg kun man skal forvente 3 timers bateri på... har ikke lige kunnet finde det rigtige data på den.
Avatar billede svogerslev Nybegynder
11. oktober 2005 - 11:02 #10