Avatar billede mule Nybegynder
14. april 2001 - 11:40 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

ASPSmartUpload

Hvordan undgår man at ASPSmartUpload bare overskriver evt. uploadede filer med samme navn???
Avatar billede jackpower Nybegynder
14. april 2001 - 11:51 #1
Mit bedste bud vil være at give dem et unikt navn...

Mvh
Jack!!
Avatar billede mule Nybegynder
14. april 2001 - 11:53 #2
ja, men hvordan????
Avatar billede jackpower Nybegynder
14. april 2001 - 11:58 #3
Hmm er det en bestemt type fil du vil ha\' uploadet? eller måske flere typer?

Her er et eksempel for f.eks en .jpg fil

  Dim mySmartUpload
  Dim file

  Set mySmartUpload = Server.CreateObject(\"aspSmartUpload.SmartUpload\")

  mySmartUpload.Upload

\' #### BEGIN ## Upload User picture ####
  Str_Err=\"Error\"
  For each file In mySmartUpload.Files
    If not file.IsMissing Then
      If Right(file.filename,4)=\".jpg\" Then
        Filename=Server.MapPath(\"/Images/UsersPicture/\"&RS(\"User_ID\")&\".jpg\")
        file.SaveAs(Filename)
        Str_Err=\"OK\"
      else
        Str_Err=\"FileError\"
      End If
    end if
  Next
  \' #### END ## Upload User picture ####
  Response.Redirect \"/upload.asp?PicUpload=\" & Str_Err

Mvh
Jack!!
Avatar billede madd Nybegynder
14. april 2001 - 12:14 #4
Hvis en fil skal ha\' et unikt navn, må du jo kalde den for noget som ikke går igen, f.eks. måned/dag/år

Eks.

<%
strMonth = Month(Date)
strDay = Day(Date)
strYear = Year(Date)

Filename = Server.MapPath(\"/Upload/\") & \"/\" & strMonth & strDay & strYear & Replace(Time,\":\",\"\") & \".\" & \"jpg\"
%>

/Mattias
Avatar billede madd Nybegynder
14. april 2001 - 12:17 #5
Filename = Server.MapPath(\"/Upload/\") & \"/\" & strMonth & strDay & strYear & Replace(Time,\":\",\"\") & \".\" & file.Ext

Sådan skal den se ud... så bliver filen ikk \"tvunget\" til at hedde *.jpg.

/Mattias
Avatar billede jackpower Nybegynder
14. april 2001 - 12:18 #6
madd>>
Måned/dag/år kan jo nemt gå igen, hvis der er mere end én som uploader samme dag, det var derfor jeg valgte at tage ID ( men okay det er så forudsat han har en ID at hive fra en DB.... )
Men ideen er den samme....

Mvh
Jack!!
Avatar billede mule Nybegynder
14. april 2001 - 12:39 #7
Jackpower får de fleste point, da det er svaret. Madd får lige lidt får hans gode kommentar :)
Avatar billede mule Nybegynder
14. april 2001 - 12:40 #8
Tak for svarene...
Avatar billede madd Nybegynder
14. april 2001 - 13:44 #9
jackpower > Jeg vil gerne vide hvor mange gange d. 12/03/01 12:23:37 kan gå igen!! KUN EN MESTER
Avatar billede jackpower Nybegynder
14. april 2001 - 20:40 #10
Madd>>
Sorry havde ikke set du havde tiden med..
men du kan ikke bruge file.Ext i ASPSmartUpload.... jeg har ihvertfald ikke haft held med det....

Mvh
Jack!! aka MESTER ;o)
Avatar billede madd Nybegynder
15. april 2001 - 19:03 #11
Jo...jeg uploader selv med ASPSmartUpload og file.Ext... jeg har et script som renamer alle filer, men deres ext. forbliver detsamme...

/Mattias
Avatar billede jackpower Nybegynder
15. april 2001 - 19:28 #12
Hvis jeg bruger file.Ext kommer den bare med denne fejl
Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode: \'Ext\' ..

Hmm opretter sq lige et spg. så kan du lige komme med et svar der oki?

Mvh
Jack!!
Avatar billede jackpower Nybegynder
15. april 2001 - 19:35 #13
Madd>>

Så er der 60 hurtige hvis du lyster ;o)

http://www.eksperten.dk/spm/64735

/Jack!!