Avatar billede emureactor Nybegynder
31. august 2005 - 20:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

download script med quota's

Hej eksperter

Jeg har idag et udemærket download script der tjekker om brugeren er logget ind og har sat et max download på hver bruger på hvad man kan downloade. Det er sådan set fint nok.

Problemet opstår idet scriptet er lavet på den måde at så snart man henter filen krediterer den brugeren hele antal mb (hentet fra databasen) så mine brugere med langsomme forbindelser og brugere der bliver afbrudt midt i en download faktisk står krediteret for mere end de har hentet for.

Kan dette på nogen måde løses i php ? Tak.
Avatar billede jakobdo Ekspert
31. august 2005 - 21:44 #1
Du kunne lave noget hvor du læser filen 100 kilobyte ad gangen og sender dem til browseren og samtidig opdatere quota?
Avatar billede emureactor Nybegynder
31. august 2005 - 21:58 #2
Det tror jeg ikke lige jeg forstår, har du noget kode-eksempel evt. ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
31. august 2005 - 22:08 #3
Kig på denne side: http://dk2.php.net/fread
og find indlægget: 16-Jan-2005 09:20
Efter linien: print(fread($file, 1024*8));
Kunne du lave en SQL som opdatere SQL med 8KB adgangen.
Så er det f.eks. ikke 10MB som brugeren krediteres for!
Avatar billede emureactor Nybegynder
07. september 2005 - 13:24 #4
lukkes
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. september 2005 - 13:29 #5
Selv tak du! :o)