Avatar billede mickiii Nybegynder
30. august 2005 - 18:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Reference til specielt form felt fra popup

Hej,

Kan på en eller anden smart måde referere til et specifikt formfelt eller andet html objekt, fra en popup? Dvs. et objekt i opener.
Jeg er klar over at man kan gøre noget i retning af window.opener.document.getElementById(); men i det her tilfælde ville jeg høre om man på en eller anden måde kunne overføre feltets reference f.eks. vha. adressen etc.

Jeg håber nogen er i stand til at kaste lidt lys over det.

Pft.
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2005 - 18:24 #1
<ole>

Hvad vil du lave?

/mvh
</bole>
Avatar billede mickiii Nybegynder
30. august 2005 - 18:33 #2
Jeg har en række formfelter, dvs. en dynamisk tabel med linier bestående af ens formfelter. Alle formfelter har samme navne dvs. de formfelter som er under hinanden i tabellen. For hver række er der nogen af formfelterne hvor der en en popup picker, som bliver kaldt på onFocus i det pågældende felt, men udfordringen er nu at referere dette felt, hvorfra pickeren blev kaldt, smartest.

PT er jeg ude i noget med, så når pickeren er kaldt, så får formfeltet en midlertidig id, men om dette er en smart måde at gøre det på ved jeg ikke.
Alternativt kunne man også benytte sourceIndex, men igen er jeg ikke helt sikker på at det er en optimal løsning
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2005 - 19:46 #3
Det er vel:

var openerInp = null;
function bla(elm) {
  openerInp = elm;
  window.open .......
}
  <input onfocus="bla(this)" ......>

Så kan du fra pop'en referere med:
  alert(opener.openerInp.value)
Avatar billede mickiii Nybegynder
06. september 2005 - 17:52 #4
Lukketid - Fandt selv ud af det
Avatar billede olebole Juniormester
06. september 2005 - 18:51 #5
Selvtak. Ja, så havde jeg jo ikke behøvet at give dig løsningen.
Avatar billede roenving Novice
06. september 2005 - 22:19 #6
Nej Ole, du havde ikke behøvet at bruge den ubetydelige del af din alt for rigelige fritid til at hjælpe denne bruger, som åbenbart selv finder løsningen på det spørgsmål, han har stillet ...

-- og det er med garanti langt mere end 7 dage siden ,-(