Avatar billede sporgerjorgen Nybegynder
30. august 2005 - 17:48 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

køb af fladskærm

skal have en 19" fladskærm til computeren,
hvor og hvad skal jeg købe for at få mest for
pengene? skal koste mellem 2000- 2500kr...
Avatar billede bartz Praktikant
30. august 2005 - 18:08 #1
Avatar billede bartz Praktikant
30. august 2005 - 18:11 #2
Du kan evt. læse om hvad folk har at sige, men bedømmelsen ligger på generalt 5 stjerner, plus den kører kun med 8 ms, det er ekstremt nice hvis man evt skal spille spil på den.
Avatar billede sporgerjorgen Nybegynder
30. august 2005 - 18:22 #3
ser fornuftig ud, er der andre der kender en
god skærm, skal ikke bruges så meget til spil
så den må gerne komme op på en 12-16 ms...
Avatar billede bartz Praktikant
30. august 2005 - 18:26 #4
Vil generalt sige at det er ekstremt rart med 10- i ms ellers så føles det bare som om skærmen er tilbage, og husk at vælge en kendt mærke. Kan ikke helt huske hvilken mærke det var men der var en fladskærm som var forholdsvis billig og havde nice specs, den gik hos mange i stykker inden 1 måned.
Avatar billede sporgerjorgen Nybegynder
30. august 2005 - 18:37 #5
kan man se forskellen på lav ms, udenfor spillene og filmene...
Avatar billede sporgerjorgen Nybegynder
30. august 2005 - 18:39 #6
hvad er forskellen på de 2 skærme udover prisen,
kan se det er samme mærke
Avatar billede sporgerjorgen Nybegynder
30. august 2005 - 18:56 #7
står at den ene kører med 50-60 Hz, er det
normalt for fladskærm ?
Avatar billede bartz Praktikant
30. august 2005 - 19:32 #8
Spec.mæssigt er det faktisk den samme skærm, men mener bare at design er anderledes. Personligt kan jeg godt se forskel på en 20 ms og 8 ms når jeg ser film. På min gamle uddannelseinstituation havde vi Dell skærme, de helt nye med 9 ms og lidt ældre på 20 ms, det var som om at de med 20 ms var bare lidt bagud, kan ikke helt forklare det. Yeap 50-60 er helt normalt.
Avatar billede bartz Praktikant
30. august 2005 - 19:35 #9
Nååå det der Connect 50/60 herz er bare strømtilførsel.
Avatar billede bartz Praktikant
30. august 2005 - 19:36 #10
De 50/60 har noget med strøm at gøre, hvis du tænkte på skærm hertz så kan de klare omkring de 80.
Avatar billede sporgerjorgen Nybegynder
30. august 2005 - 19:56 #11
siger tak for hjælpen, hvis du smiger et svar ind
får du nogle point...
Avatar billede sporgerjorgen Nybegynder
30. august 2005 - 20:15 #12
hvordan ville kvaliteten være hvis man brugte
en LCD-skærm i stedet, ville det give et¨
bedre billede?
Avatar billede bartz Praktikant
30. august 2005 - 20:25 #13
Nej TFT er bedre, det er det tætteste på man kommer til CRT skærme. http://www.webopedia.com/TERM/L/LCD.html
Avatar billede bartz Praktikant
30. august 2005 - 20:27 #14
200 point er lige lovligt meget for mit hjælp, skal vi ikke bare sige vi deler dem halv om halv :). Men ligemeget hvilken en skærm du køber så køb samsung har kun haft gode erfaringer med dem, specielt deres SyncMaster serie.
Avatar billede sporgerjorgen Nybegynder
30. august 2005 - 20:33 #15
ikke tale om ;-)
Avatar billede bartz Praktikant
30. august 2005 - 20:45 #16
Nå men så siger jeg tak :).
Avatar billede chrisscan Juniormester
06. september 2005 - 00:09 #17
Jeg har købt en 19" 12ms Neovo i Elgiganten til 2250, som jeg er meget glad for.

CK
Avatar billede bartz Praktikant
06. september 2005 - 00:24 #18
nice. osso en udmærket skærm, men er mere end samsungmand. Glemte også at skrive at det er bedst at købe fladeskærme hos en lokal forhandler for hvis der skulle ske noget så er det nem transport. Men gl med den i fremtiden.