Avatar billede grook Nybegynder
30. august 2005 - 16:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Døde pixels?

Jeg har lige købt en bærbar fujitsu-siemens amilo 3438 med 17" skærm. Problemet er at ved nogen farver så laver den 2 striber ned over skærmen på hver 1 pixels bredde.
Nogen der ved hvad dette skyldes og hvordan det evt. kan laves?
På forhånd tak!

Mvh. Kasper Pedersen
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. august 2005 - 17:05 #1
Du skal være opmærksom på at Trinitron skærme har to vandrette streget som er en del atteknologien og som derfor ikke kan fjernes. Hvis din skærm ikke er trinitron, så skal du nok have den forbi forhandleren
Avatar billede screem_brille Novice
30. august 2005 - 17:34 #2
bufferzone, en trinoton skærm på en bærbar ???

Der er fejl i dit LCD panel, den skal til reperation.
Avatar billede screem_brille Novice
30. august 2005 - 17:35 #3
triniton skærm endda
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. august 2005 - 17:50 #4
Hmmmmm næppe

se bort fra mit svar
Avatar billede screem_brille Novice
30. august 2005 - 17:58 #5
buzzerfone regnede jeg heller ikke med du havde set ;)
Avatar billede strych9 Praktikant
30. august 2005 - 18:40 #6
Enten forhandler, eller skriv en email til hotline.dk@fujitsu-siemens.com og beskriv problemet. Inkluder maskinens serienummer. Du kan også bare ringe 72 22 46 46 alle hverdage mellem 8 og 20.
Avatar billede christoffero Nybegynder
01. september 2005 - 09:13 #7
bufferzone: hvorfor er det egentlig der er de 2 streger på trinitron skærme?
Avatar billede screem_brille Novice
01. september 2005 - 11:05 #8
det skyldes at det sidder 2 tråde som holder selve gitterret på plads, dette giver den side effekt.
Avatar billede dmcn Praktikant
03. september 2005 - 17:49 #9
Avatar billede screem_brille Novice
03. september 2005 - 18:43 #10
n0rmality bliver lige nød til at vide hvorfor du sender et link der siger det samme som jeg skrev 2 dage før ?
Avatar billede dmcn Praktikant
03. september 2005 - 19:03 #11
Hvis folk nu havde lyst til at læse mere om emnet fra en ekstern kilde?