Avatar billede frisch Nybegynder
30. august 2005 - 16:16 Der er 4 kommentarer

preg_replace problem igen

Jeg har en funktion der i et textarea finder [quote]tekst[/quote] og omdanner det til <div class="quote">tekst</div>. Det virker fint. Men jeg vil også have den til at kunne omdanne:

[quote]tekst [quote]tekst[/quote][/quote] til <div class="quote">tekst <div class="quote">tekst</div></div> og dybere endnu. Hvordan får jeg min funktion til at fortsætte med at omdanne [quote][/quote] når de allerede er omkranset af [quote][/quote] ?

Min funktion ser således ud:

$data = preg_replace("/\[quote\](.*?)\[\/quote\]/U","<div class=\"quote\">\\1<\/div>", $data);
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. august 2005 - 17:17 #1
Det er ikke smukt, men du kunne ændre din funktion til:
$data = preg_replace("/\[quote\](.*)\[\/quote\]/U","<div class=\"quote\">\\1<\/div>", $data);
Og så køre den indtil alle quotes er rettet, altså indtil der ikke er flere [quote][/quote] tags.
Avatar billede frisch Nybegynder
31. august 2005 - 12:55 #2
Hvordan griber jeg det lettest an? Har lidt svært ved at se det :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
31. august 2005 - 13:32 #3
Hvad forstår du ikke?
du kan lave:
while(strpos($data,"[quote]"))
{
$data = preg_replace("/\[quote\](.*)\[\/quote\]/U","<div class=\"quote\">\\1<\/div>", $data);
}
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. september 2005 - 18:29 #4
Fandt du en løsning her?