Avatar billede tommytot Nybegynder
30. august 2005 - 15:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

logon script windows 2003 shared network drive

Jeg får fejl på dette.

Jeg skal have lavet et shared drev når brugeren logger på, som peger ned i brugerens privat mappe.

Hvem kan hjælpe.

/Tommy

Dim Net, fso, oShell

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set Net = CreateObject("Wscript.Network")
Set oShell = CreateObject("Shell.Application")

Dim sharedTo
Dim sharedDrive

sharedTo    = "F:"
sharedDrive = "\\Demosrv01\data3\" & username

IF (fso.FolderExists(sharedDrive)) THEN
    IF NOT fso.Driveexists(sharedTo & "\") THEN
        Call Net.MapNetworkDrive(sharedTo, sharedDrive, True)
        oshell.NameSpace(sharedTo).Self.Name = "Shared"
    END IF
Avatar billede screem_brille Novice
30. august 2005 - 16:14 #1
er det ikke smartere at benytte AD til at angive dette ? (det er da ihvertfald nemmere) (højreklik på brugeren i AD vælg homepath angiv: \\server\share\%username% så oprettes mappen automatisk med de rette rettigheder, og deler du mappen med navnet shared$ bliver den skjult for andre brugere og skal så angives således: \\server\share$\%username%

Du kan markere alle brugere i en OU og derved få den automatisk til at oprette mapperne, med den simple linie.
Avatar billede tommytot Nybegynder
30. august 2005 - 19:04 #2
ja det virker fint, men jeg styre "my documents" i Group policy, hvor brugerens dokument mappe ligger i "Eks: \\servernavn\data\%username%

Så derfor vil jeg gerne lave et netværksdrev i vb hvor jeg attacher et drev der peger direkte ned i brugerens dokument mappe.

Derved kan jeg skjule resten af systems drev via gpo.

forstår du?

Tommy
Avatar billede screem_brille Novice
30. august 2005 - 19:12 #3
du kan skjule drev ved at sætte $ efter sharenavnet, jeg synes det er noget nemmere til den opgave.

Stien vil så blive \\servernavn\data$\%username% (så vil mappen være delt med skjult)
Avatar billede screem_brille Novice
02. september 2005 - 14:03 #4
noget feedback ?
Avatar billede killerclown Nybegynder
06. september 2005 - 15:02 #5
Hmm .. Jeg er egentlig enig med screem_brille.
Umiddelbart blev jeg lidt forvirret over duín kode, men jeg tror det er noget i denne stil, du er ude efter :

Dim Net, fso, oShell
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set Network = CreateObject("Wscript.Network")
Set oShell = CreateObject("Shell.Application")
username = network.username
Dim sharedTo
Dim sharedDrive
sharedTo    = "F:"
sharedDrive = "\\Demosrv01\data3\" & username
If (fso.FolderExists(sharedDrive)) THEN
    IF Not fso.Driveexists(sharedTo & "\") THEN
        Network.MapNetworkDrive sharedTo, sharedDrive, True
        oshell.NameSpace(sharedTo).Self.Name = "Shared"
    End IF
END If

/Killer
Avatar billede killerclown Nybegynder
12. september 2005 - 20:04 #6
Hey Tommy !
virkede det ?
/Killer
Avatar billede tommytot Nybegynder
12. september 2005 - 20:43 #7
Hejsa

Jeg prøver det lige imorgen... jeg har desværre ikke lige haft tid til at afprøve det endnu. :-)

Men tak for dit indlæg.

Tommy