Avatar billede dennisjuul Nybegynder
30. august 2005 - 13:10 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Vedrørende funktion til DB-connection

Hejsa!!

Jeg har et website (udviklet i VS.NET), hvor der på mange af siderne skal udtrækkes en række tekst og talværdier, fra en en tabel i en Access-DB.
Derfor tænkte jeg på, at oprette et ClassLibrary til denne funktion. Funktionen kunne så medtage en sql-streng og returnere resultatet.

Men hvordan skal det returneres i funktionen, hvis jeg vælger en datareader, kan jeg ikke lukke forbindelsen til DB'en i funktionen, så er et DataSet bedre eller noget helt tredje?

Resultatet skal indsættes som alm. tekst på websitet, ikke i DataGrids, DropDownlists eller lign.

//Dennis
Avatar billede jokkejensen Novice
30. august 2005 - 13:23 #1
brug et dataset.. fra en dataadapter...

Den åbner og lukker selv, og styrer pooling etc..
Avatar billede dennisjuul Nybegynder
30. august 2005 - 13:28 #2
Jeg havde tænkt mig at præsentere data nogenlunde sådan her (eller er der en smartere måde?):

int count = 0;

while (count < ds.Tables[0].Rows.Count)
{

Response.Write(ds.Tables[0].Rows[count][1]+"<br>");

count++;
}
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2005 - 13:31 #3
Response.Write er ikke specielt pænt ASP.NET

normalt bruger man nogle af de mange web controller til at vise data med

hvis du ikke vil bruge dem så kan du bruge en repeater
Avatar billede jokkejensen Novice
30. august 2005 - 13:32 #4
ja.. vil du formaterer al dit html fra serverscript ?

datagrid, datalist og repeater er alle rigtigt skønne værktøj....
Avatar billede jokkejensen Novice
30. august 2005 - 13:33 #5
men hvis du bare vil have tekst som du skriver.. er det vel en god nok metode...
Avatar billede dennisjuul Nybegynder
30. august 2005 - 13:34 #6
Okay, tak for det, begge to.

Hvis arve_v vil lave et svar, så er der point.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2005 - 13:40 #7
.