Avatar billede armit Nybegynder
29. august 2005 - 22:04 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

algebra formel

Hej

I Java samt andre sprog kan man benytte følgende algebra (Udtryk ? resultat1 : resultat2).

Hvordan gøres det i vb.

jeg skal bruge det der tilsvare.
streng1+(Udtryk ? resultat1 : resultat2)+streng2

Det skal være noget der kan håndtere ovenstående ellers ingen interesse.
Avatar billede nielle Nybegynder
29. august 2005 - 22:07 #1
VBScript har desværre ikke noget som svarer til ?: operatoren.
Avatar billede softspot Forsker
29. august 2005 - 23:18 #2
Meeeen inspireret af VB kan du jo lave en funtion der kan nogenlunde det samme (næsten). I VB hedder den iif og tager 3 parametre, en boolsk og to varianter. Noget i stil med dette:

function Iif(blnExpression, vTruePart, vFalsePart)
  if blnExpression then
    Iif = vTruePart
  else
    Iif = vFalsePart
  end if
end function

Nej, det er ikke raketvidenskab, men du kan lave dine if-sætninger på en linie og det er vel det du er ude efter, for andet kan det vel ikke gøre godt for... eller?
Avatar billede armit Nybegynder
29. august 2005 - 23:39 #3
Hej Begge

Grunden til at jeg skrev ovenstående ellers ingen interesse var at jeg helst ville bruge denne opbygning til min løsning, jeg mente ikke den fandtes, men tækte det kunne jo være at eksperten vidste bedre inden jeg brugte den simple, da jeg fik at vide af nielle at det ikke kunne lade sig gøre udarbejdede jeg noget ligende din løsning softspot.

Function GetResult(exps,value1,value2)
If exps Then
GetResult=value1
Else
GetResult=value2
End If
End Function

Men tak for interessen begge, kan i smide et svar så kan i dele point.
Avatar billede softspot Forsker
29. august 2005 - 23:48 #4
Ja, det er endnu et af de punkter hvor VB ikke er up to speed hvad angår sproglige implementeringer, men man kan jo klare sig alligevel :)
Avatar billede nielle Nybegynder
30. august 2005 - 07:25 #5
Svar :^)
Avatar billede softspot Forsker
30. august 2005 - 10:21 #6
Tak for point :)