Avatar billede emmek Nybegynder
29. august 2005 - 20:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Finde WEP nøgle der er konfigureret på en PC

Hej!

Dejlige M$ mener ikke at det er sikkert at en bruger der har indtastet et WEP nøgle får lov at se den igen.
Derfor skjules den med alle midler og jeg kan således ikke 'reverse engineere' WEP nøglen.
Normalt ville jeg blot tilgå AP'et, men dette er af flere årsager ikke praktisk muligt.
Men på min egen PC virker det, så jeg havde egentlig håbet at jeg kunne fiske WEP nøglen ud og konfigurere på hos en anden.

Er dette helt umuligt eller hvordan?
Avatar billede soundgarden Nybegynder
29. august 2005 - 20:53 #1
Du burde kunne finde din WEP nøgle via din opsætning af routeren på nettet. Husk at bruge kable og ikke trådløs net.

adressene er mange gange http://192.168.0.1

Du kan også reset routeren (normalt på en lille knappe bagpå) og starte forfra.
eller har jeg misforstået?
Avatar billede emmek Nybegynder
29. august 2005 - 23:26 #2
Er bange for at du har misforstået lidt.
Det jeg ville var blot at lokke WEP nøglen ud af windows som jo kender den i forvejen på min egen pc, for herefter at konfigurere den på min kærestes.
Jeg selv var ikke hjemme da jeg postede spørgsmålet, og kunne derfor ikke selv tilgå AP'et. Løsningen endte med at blive den at jeg snakkede min kæreste igennem at kable til AP'et, finde WEP nøglen der og så var det oppe og køre.
Men det tog altså også over en time, i forhold til hvis jeg nu blot kunne have fortalt hende hvad hun skulle bruge af nøgle i stedet.
Derfor håbede jeg lidt på at kunne have sluppet for at forklare en it analfabet hele routinen, men sådan spiller vi åbenbart ikke.

Så problemet er egentlig løst, men jeg er stadig interesseret i om det er muligt til en anden gang.

/Steffen
Avatar billede screem_brille Novice
30. august 2005 - 00:49 #3
det er muligt at revalation fra snadboy kan men er ikke sikker (kommer an på softwaren hvor koden indtastes, i f.esk OE kan koden nemt vises, med ovenstående program)
Avatar billede screem_brille Novice
02. september 2005 - 13:58 #4
noget nyt eller ?
Avatar billede emmek Nybegynder
02. september 2005 - 14:01 #5
Næh.. jeg er bare langsom til at få testet det..
Avatar billede screem_brille Novice
02. september 2005 - 14:09 #6
så får du da lige et link så vi kan komme lidt videre ;) http://www.snadboy.com/RevelationV2.zip
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 02:36 #7
kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede emmek Nybegynder
30. september 2005 - 21:05 #8
Så fik jeg mig taget mig sammen.
Det virker ikke.
Tror jeg lukker den her.

En eller anden svar..
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 13:51 #9
brug for mere hjælp ?