Avatar billede temacs Nybegynder
29. august 2005 - 10:29 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

TV out med ATI Radeon X600

Hej Eksperten.

Jeg har fornylig købt en ny PC med et grafikkort med TV out og nu vil jeg gerne kunne se film og billeder på mit TV via min PC. Jeg købte et kabel (DVD kit)og forbandt det til min PC og mit TV.

Jeg har prøvet at konfigurere det hele via ATI Catalyst Control Center, men uden held. Jeg har downloadet den noget ældre ATI  Multimedia Center og prøvet den vej, men også uden held.

Under Device manager i kontrolpanelet kan jeg se at jeg har "2" grafikkort, så det burde være iorden....eller hvad?

Hvad gør jeg galt! Er det på en eller anden måde opløsningen til mit TV som skal ændres? Eller skal jeg ændre noget på mit TV?

I min søgen på nettet fandt jeg et TVtool til nVidia kort. Findes der noget tilsvarende til ATI kort?

temacs
Avatar billede c-holst Novice
29. august 2005 - 14:00 #1
Ja, men ikke det samme. Dette program fra Ati har dog hjulpet mange brugere med atikort.
http://www.ati.com/products/Hydravision/
Avatar billede temacs Nybegynder
29. august 2005 - 15:24 #2
Hej c-holst.

Jeg har prøvet Hydravision, glemte at skive det før, men jeg kan heller ikke se hvad det har med TVout at gøre?
Avatar billede c-holst Novice
29. august 2005 - 19:56 #3
Jeg ved ikke så meget om heller, men jeg ved, at det har hjulpet mange med at aktivere og styre deres tv-out, som jo i denne sammenhæng er at regne som en ekstra skærm. Det er noget med, at du skal ind i en af de mange menuer.

alternativt kan du gå ind i de avancerede indstillinger for din skærm, og gå ind under fanebladet der bærer navnet på dit kort, her bør du kunne  finde de parametre, som du skal aktivere.

pal B
svideo
theatermode
sikkert noget med klon eller noget i den stil

kigger ind lidt senere, for der kan nok findes en guide til det:-)
Avatar billede temacs Nybegynder
31. august 2005 - 14:16 #4
Takker for forsøget.Men kan stadig ikke få det til virke.

Thomas