Avatar billede hqst Nybegynder
28. august 2005 - 17:46 Der er 3 kommentarer

Kan ikke køre et php script på et subdomain?

Hej.

Jeg vil gerne køre et php script på mit subdomæne.
Når jeg f.eks indtster denne url www.minside/repairuseracl.php - Så kører den sciptet og det virker som en drøm.

Men når jeg prøver at køre det samme script på den samme server, bare under et subdomain - sker der intet. Jeg får vist en hel blank side og intet er der sket i databsen. Der bruger jeg denne sti : www.mitsinde/sub/repairuseracl.php , jeg har også prøvet www.sub.minside/reapiruseracl.php - uden held.

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke virker?
Er der evt. nogle andre måder at få kørt scriptet på? eller måske lave scriptet om så det kan køres fra rooten på mit domain men stadig laver repair'en det rigtige sted??

Håber virkeligt der er nogle der kan hjælpe.

Mvh

Mikkel t

Filen hedder
repairuseracl.php - Den laver et fix i Databasen. Koden ser sådan her ud :

define( '_VALID_MOS', '1' );

include_once( "globals.php" );
require_once( "configuration.php" );
require_once( "classes/mambo.php" );

$database = new database( $mosConfig_host, $mosConfig_user, $mosConfig_password, $mosConfig_db, $mosConfig_dbprefix );
$acl = new gacl_api();
$section_value = 'users';

repairAcl($acl, $database, $section_value);
echo "Repair Complete";

function repairAcl( $acl, $database, $section_value ) {
    $database->setQuery("TRUNCATE TABLE #__core_acl_aro");
    $database->query();
    $database->setQuery("TRUNCATE TABLE #__core_acl_groups_aro_map");
    $database->query();
    $database->setQuery("SELECT id, name, gid FROM #__users WHERE 1 ORDER BY id");
    $rows = $database->getObjectList();
    foreach($rows as $row) {
        $acl->add_object( $section_value, $row->name, $row->id, null, null, 'ARO' );
        $acl->add_group_object( $row->gid, $section_value, $row->id, 'ARO' );
    }
Avatar billede hqst Nybegynder
28. august 2005 - 17:47 #1
UPS. Glemte at skrive www.minside.dk/... Det var en taste fejl - har selvfølgelig brug de rigtige.
Avatar billede baloose Nybegynder
28. august 2005 - 17:50 #2
ligger globals.php configuration.php og classes/mambo.php i samme mappe som repairuseracl.php?
Avatar billede hqst Nybegynder
28. august 2005 - 18:07 #3
Ja cOnfiguration.php og globals.php ligger i samme mappe. Altså rooten af subdomænet. Men Classes/mambo.php er der ikke. Ved ikke om det er en anden version af mambo. Den vi bruger er 4.5.1 (med opdatering) clases/mambo.php ligger heller ikke i sevlve rooten (Altså der hvor repairuseracl.php virker!

- Mikkel