Avatar billede sorenbs Nybegynder
27. august 2005 - 16:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

emner og underemner

Jeg vil gerne ud fra to tabeller i en database lave en menu der ligner dette

emne1
+-underemne
emne2
+-underemne
OSV.

Jeg har to tabeller i min database, der hedder henholdsvis emne og underemne.
Den første har et unikt i og så emnet
Den næste har unikt id, idet på det emne den skal høre ind under, og så underemnet.

Hvordan får jeg dreamweaver til at opstille menuen på den rigtige måde?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
27. august 2005 - 16:57 #1
DW understøtter ikke Nested Repeat Region og Dependent Recordsets
Men der findes vist nogle extensions som kan hjælpe dig, søg evt. på Google, men det er nok lettere at skrive dem selv!
Det er jo kun

Åben/Definer RsMain
Do Until RsMain.EOF
Response.Write RsMain("Dit.Field.Navn") & ("<br />")
  Åben/Definer RsSub med WHERE Feldt.SubId = RsMain.Id
  Do Until RsSub.EOF
  Response.Write RsSub("Dit.Field.Navn") & ("<br />")
  RsSub.MoveNext
  Loop
RsMain.MoveNext
Loop

noget ala det og lidt styling

skal du ha en fold ud menu ved klik, så kig her http://www.bojohansen.dk/asp/menu/
Avatar billede sorenbs Nybegynder
27. august 2005 - 17:21 #2
Er det noget man kan lave i php, og kan du vise mig hvordan
Avatar billede bojohansen Nybegynder
27. august 2005 - 19:49 #3
Yep det kan laves i PHP, men jeg har aldrig lært mig PHP så der kan jeg ikke hjælpe.
Avatar billede sorenbs Nybegynder
28. august 2005 - 16:58 #4
Så må jeg jo prøve at bakse et eller andet sammen selv, og hvis det går helt galt må jeg spørge i PHP-kategorien :)

Hvis du vil have lidt point for at have hjulpet mig på vej, så må du jo lægge et svar.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. august 2005 - 17:22 #5
Hvis du downloader den menu som jeg linket til og kigger lidt på databasen og ellers koden på .asp siden, så skulle det ikke være så vanskeligt for dig at lave den om til php.

Nej ta du bare de points tilbage ;-)
Avatar billede sorenbs Nybegynder
28. august 2005 - 17:44 #6
Så tak for hjælpen da, jeg kigger lidt på det.