Avatar billede eltempogigante Nybegynder
26. august 2005 - 23:36 Der er 3 kommentarer

Løkke i actionscript?

Jeg har følgende kode:

stop();

if (Loaded == Total) { gotoAndPlay(20);
}

Jeg vil have Flash til at stoppe på en bestemt frame og så forsætte når betingelsen er mødt, men koden afvikles kun en gang. Dvs. at den bare stopper! Hvordan laver jeg den til en løkke? Det skal være i kode - ikke noget med at få den til at hoppe en frame tilbage og frem indtil betingelsen er opfyldt, den skal være på samme frame og så vente og herefter afspille når betingelsen som sagt er nået.
Avatar billede pyroman Nybegynder
27. august 2005 - 08:02 #1
tjaa - du kan i flash ikke bare bruge en normal løkke som while eller sådan noget lignende, men du kan bruge denne metode:

- Virker faktisk på samme måde som dit eksempel med at springe et frame tilbage, men gør det bare ikke. Består i at definere movieclippets onEnterFrame-funktion, som bliver kaldt hver gang der startes på et nyt frame - hvis din framerate fx er 20, bliver denne funktion kaldt 20 gange i sekundet:

stop();
function onEnterFrame() {
  if(Loaded == Total) gotoAndPlay(20);
}

Hvis du i forvejen har defineret en onEnterFrame funktion, så overskriver den nye den gamle, så pas på med dette!
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
27. august 2005 - 11:37 #2
Problemet med den kode du skriver er at den bare bliver ved med at afspille frame 20 igen efter betingelsen er nået.

Jeg har i stedet for lavet en interval-funktion der så også bliver clearet når betingelsen er mødt og dermed replayer den ikke framen, men stopper og afspiller som jeg vil have det. Men tak for svaret alligevel.
Avatar billede _k Nybegynder
27. august 2005 - 12:33 #3
this.onEnterFrame() {
  if(Loaded == Total) {
  gotoAndPlay(20);
  delete this.onEnterFrame;
  }