Avatar billede ameq Nybegynder
26. august 2005 - 17:49 Der er 28 kommentarer

Brug af ref i asp.net

Hej
Jeg sad og lavede lidt vidre på "api" dll fil og der skulle jeg bruge en ref til en Arraylist og det virker også fint fint når jeg laver en console app. men når jeg bruger samme kode (udskriver bare console.writeline med response.wrtie) så laver den fejl i index is 0 eller noget i den stil, og det fik mig til at tænke på om overhovde kan lave ref i asp.net?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2005 - 18:04 #1
må vi se koden ?
Avatar billede softspot Forsker
27. august 2005 - 02:46 #2
Svaret er vel ja, uanset hvordan koden ser ud - man kan godt bruge ref i ASP.NET (da det ikke afhænger af ASP.NET, men af det sprog man bruger - og jeg antager/forstår du bruger det samme sprog)...
Avatar billede ameq Nybegynder
27. august 2005 - 16:38 #3
Jeg ved ikke lige hvor meget af koden i skal havde, men som skrivet jeg har fundet den her "api" fra noget vb kode, som så jeg har lavet om til en dll fil også brugt i mit C# proejkt
vb:
Public Function getCurrentlyPlaying(ByRef contents As ArrayList) As Boolean
  Return handlePlayListResponse(getPage("http://" + XBoxIP + httpCmdPrefix + "getcurrentlyplaying"), contents)
End Function

C#:
ArrayList _arrlist;

_xbmc = new XBMCHttpInterface();
_xbmc.XBoxIP = XboxIP;
  try
  {
    _xbmc.getCurrentlyPlaying(ref _arrlist);
    object _path = _arrlist[0];

Håber det er nok...
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2005 - 16:49 #4
du tester ikke på retur værdien

gæt: den returnerer false p.g.a. et eller andet (security, default dir eller sådan
noget) er andereledes i ASP.NET kontekst og så er der ikke noget i _arrlist[0]
Avatar billede ameq Nybegynder
27. august 2005 - 20:08 #5
det lyder rigtig nok jeg... men hvad kan den her sikkerhed være?

XBMCHttpInterface obj, laver noget en forbindelse til min xbox igemmen ders web interface ved hjælp af noget async http
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2005 - 20:53 #6
Måske er der restriktioner på ASP.NET of native kode !?

Kender du protokollen så du kunne bruge .NET klasser til det ?
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2005 - 08:42 #7
Hvis det er en gammel COM du har pakket til .NET dll så er der problemer i ASP.NET med mindre den er free-threaded. Grunden til det fungere i din Console applikation er at den har STA (Single-threaded-appartment) attribute.

Så bedste bud er at såfremt det er relativt simpelt HTTP mellem din maskine og din XBox så skaf et rewrite af komponenten.
Avatar billede ameq Nybegynder
28. august 2005 - 18:20 #8
arne_v, vil du se koden til dll filen?
kryptos, gammel COM <- hva tænker du på?

og den kode jeg bruger til min dll fil er taget fra et winform program
Avatar billede arne_v Ekspert
28. august 2005 - 19:00 #9
hvad kalder den for at sende dne HTTP request ?
Avatar billede ameq Nybegynder
28. august 2005 - 19:37 #10
kommentar fra ham som har lavet det:
'XBMCControl HTTP Interface Module v0.96 6 March 2005
'Written by NAD
'
'Provides a higher level interface to the XBMCHTTP API
'
'There is some Asynchronous code in this module which is not currently used.
'
'Use as you wish but an acknowledgment would be nice

Men jeg vil tror at det er et GetHttpAsync obj han bruger
Avatar billede arne_v Ekspert
28. august 2005 - 19:39 #11
XBMCHTTP API lyder meget "native"
Avatar billede ameq Nybegynder
28. august 2005 - 20:39 #12
og det betyder på dansk? =)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. august 2005 - 21:02 #13
at den bruger noget ikke .NET kode og at det kan have sikkerhedsmæssige
implikationer i ASP.NET kontekst

og at vi skal have større ASP.NET guruer end mig på banen
Avatar billede ameq Nybegynder
28. august 2005 - 21:18 #14
hm øv øv, hvad gøre jeg så?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. august 2005 - 21:20 #15
venter på at snepnet, burningice eller en af de andre kigger forbi
Avatar billede ameq Nybegynder
28. august 2005 - 21:59 #16
he ja det må jeg så gøre, men takker =)
Avatar billede madrich Nybegynder
29. august 2005 - 23:28 #17
Hej Ameg

du sender et ikke instantieret objekt (_arrlist) afsted, måske kan det løses ved at instantiere det først.

ArrayList _arrlist = new ArrayList();

Kasper B
http://www.umbraco.org
Avatar billede ameq Nybegynder
30. august 2005 - 09:21 #18
ja det kan være, bare underlidt at det virker i en winform og console.
Avatar billede snepnet Nybegynder
25. september 2005 - 19:04 #19
jeg ville også tro at du skulle prøve at pille lidt ved sikkerhedsinstillingerne.

som udgangspunkt mener jeg at hverken intranet eller intranet applikationer har lov til at køre unmanaged code.

Control Panel
Administrative Tools
.NET Cofiguration 1.1 (eller 2.0, hvis det er det du bruger)
Runtime Security Policy
Machine
Code Groups
All_Code
Der er der så nogle forskellige grupper, og tager du eksempelvis properties på Local_Intranet_Zone, og vælger fanebladet Permission Set - markerer "security" og derefter klikker på "View permissions" kan du se det.

mvh
Avatar billede ameq Nybegynder
26. september 2005 - 07:07 #20
Syns ikke lige jeg må ændre noget

http://ameq.dk/Crap/ex/dotnet.jpg
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. september 2005 - 08:58 #21
Værktøjet fungerer sådan lidt mystisk i forhold til hvad man måske er vant til.

Hvis du skal lave ændringer skal du ned under permission sets, og oprette dig et sæt. Du kan duplikere det permissionset zonen som udgangspunkt bruger.

Når du opretter et nyt permission set, har du mulighed for at sætte det op som du har lyst til, og du kan derefter inde under permission sets for den aktuelle zone vælge dit eget set.

Der må ligge en stak tutorials rundt omkring på nettet vedr. den slags.... Her lige en pdf fra en hurtig googling:
http://www.reliablesoftware.com/presentations/CAS.pdf

mvh
Avatar billede ameq Nybegynder
26. september 2005 - 14:05 #22
av, den forstå jeg ik lige og den pdf syns jeg eller ikke lige jeg kan finde noget i... har så ike nær læst den
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. september 2005 - 17:19 #23
så kig lidt mere i den - der kommer screenshots af værktøjet længere nede, og der er også lidt tekst omkring netop det du skal.
(men altså .... der findes sikkert mange - og federe - beskrivelser derude :o)
mvh
Avatar billede ameq Nybegynder
26. september 2005 - 19:21 #24
okey, vil kigge engang til =)
Avatar billede ameq Nybegynder
11. april 2006 - 14:00 #25
hm jeg fik det aldrig til at virke =( og nu har XBMC lavet ders webinterface om
så kommer du med et svar?
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. april 2006 - 15:36 #26
hvem mener du?
mvh
Avatar billede ameq Nybegynder
13. april 2006 - 10:24 #27
hm efter som jeg aldrig fik det til at virke så ved jeg det sådan set ik =)
så kunnne dem som vil havde point, svar =)
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. april 2006 - 20:06 #28
du kan også bare gafle dem selv ;o)
mvh