Avatar billede jensen79 Nybegynder
26. august 2005 - 01:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dato validering

Jeg skal lave et udtræk fra en database, ved udtrækket skal jeg vælge en start og slut dato i dette format dd-mm-yy men i databasen er der tale om et felt med klokkeslæt og hele svineriet, hvordan kan jeg få dem til at være lig hinanden.

Skal jeg dele datoen op fra databasen, således at jeg sortere klokkeslættet fra?

Jeg vil meget gerne have et eksempel.

Tak
Avatar billede kourosh Nybegynder
26. august 2005 - 01:53 #1
du kan bruge evt.
tmp_year = year(date)
tmp_month = month(date)
tmp_day = day(date)
Avatar billede kourosh Nybegynder
26. august 2005 - 01:59 #2
du kan også bruge
FormatDateTime(date, [nameformat])
nameformat kan være fx. vbLongDate eller vbShortDate
fx:
tmp_date = FormatDateTime(date, vbShortDate)
Avatar billede jensen79 Nybegynder
26. august 2005 - 02:31 #3
Kan du lige prøve at sætte det ind her:

Jeg requester følgende værdier:
Request.form("add_date") fra
Request.form("end_date") til

call opentbl("SELECT * FROM log_info WHERE Request.form("add_date")< dato AND dato > Request.form("end_date")", logs)

Håber du lige kan smide din funktion ind
Avatar billede busschou Praktikant
26. august 2005 - 07:45 #4
Er det du skriver mon det du mener?
--
Request.form("add_date")< dato AND dato > Request.form("end_date")
--
det betyder at dato skal være større end add_date og dato skal være større en end_date
På den måde du opstiller det kan det så tænkes at du mener at datoen skal være imellem add_date og end_date?
For i givet fald kan du benytte BETWEEN
"select * from log_info Where dato Between #"&Request.form("add_date")&"# And #"&request.form("end_date")&"#"
Brugen af FormatDateTime skal du blot sætte det rundt om din dato, altså
FormatDateTime(dato,2)
se evt http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/vsfctformatdatetime.asp
Avatar billede kourosh Nybegynder
26. august 2005 - 12:20 #5
Du kan ikke skrive asp koder mellem din sql koder.
det skal være fx. sådan:
call opentbl("SELECT * FROM log_info WHERE" & Request.form("add_date")& "< dato AND dato >"& Request.form("end_date")& " ", logs)
Avatar billede jensen79 Nybegynder
28. august 2005 - 02:23 #6
Tak for svaret, det virker sgu.

Tak