Avatar billede jensen79 Nybegynder
26. august 2005 - 01:29 Der er 5 kommentarer

Adgangs kontrol

Hej Eksperter,

Kan man lave en løsning med sin SQL-databse, således at nogle brugere for deres eget brugernavn og password således at de ikke for adgang til andres data for eksempel efter et ID?

'strConn= "DRIVER={SQL Server};" &_
'"Network=DBMSSOCN;Address=mssql1.xxxxx.dk,1433;" &_
'"UID=expositus;password=test;" &_
'"DATABASE=xxxx_dk;SERVER=mssql1.xxxxxx.dk;"
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
26. august 2005 - 07:46 #1
Ja, du kan jo godt oprette en bruger, og kun give ham adgang til en eller flere tabeller, sp'er eller lignende.

Så skal du blot lave et view eller en sp der kun viser de data han skal se, men som jeg ser det skal du lave et view eller en sp for hver bruger. Hvis det er en problem kan man garanteret kode sig ud af det. Ser lige lidt på det ...
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
26. august 2005 - 07:55 #2
Yes

Prøv dette:

USER_NAME() giver brugernavnet, så hvis du har en kolonne strUsername med brugernavn, så kan du:

SELECT Col1, Col2 FROM tblTabelnavn WHERE strUsername = USER_NAME()

Husk at indexere kolonnen strUsername
Avatar billede jensen79 Nybegynder
28. august 2005 - 02:21 #3
Jeg har ikke lavet så meget i SQL. Det er tale om en tabel som mange brugere skal have adgang til fra deres egne hjemmesider, så de skal vel have et individuelt brugernavn og password der giver dem mulighed for at oprette forbindelse til databasen.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. august 2005 - 22:29 #4
Prøv at beskrive lidt nærmere hvad det skal resultere i. Laver du en server hvor mange mennesker eller firmaer skal kunne have deres hjemmeside liggende?

Jeg er bange for at vi taler forbi hinanden ...
Avatar billede jensen79 Nybegynder
14. oktober 2005 - 13:58 #5
Lukker