Avatar billede jeanette18 Nybegynder
25. august 2005 - 16:59 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

forskel mellem outlook 2003 og lotus notes

Heysasa. Jeg er begyndt at interessere mig lidt for programmet LOTUS NOTES som mailprogram, men har absolut intet kendskab til noget her. Derfor kunne jeg godt tænke mig at få lidt information om programmet i forhold til outlook 2003. Kan programmet overhovedet downloades som prøveversion osv
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. august 2005 - 17:04 #1
Du kan ikke helt sammenligne de to.

Outlook er en IMAP baseret mailklient der, hvis den integreres med exchange også har en masse anden funktionalitet

Lotus notes er et system like exchange, men det betyder at du skal opsætte en notes server i et netværk med andre notes brugere før du får udbytte af det

Hvis du kun leder efter en mail klient så kik hellere på mozilla thunderbird, lotus notes ville være at skyde kraftigt over målet, det er et system til firmaer ikke til en privat person.

Nej du kan ikke downloade en prøveversion da du skal have både en notes server kørende og et netværk med klienter
Avatar billede jesperfrier Nybegynder
25. august 2005 - 21:33 #2
Notes kan godt downloades og køre som klient. Jeg arbejder med Notes R6 til test af HTML på min Windows XP.
Har også Notes R7 Beta liggende til installation snarest ...
Min ellers har du mine kommentarer i KANDU ... ;-)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
25. august 2005 - 21:56 #3
Jeg har forsøgt via google at finde et link til downloading af beta versionen, men kan ikke finde det. Måske jesperfrier - har du et lige ved hånden:)
Ellers tak for info til jer begge 2:)
Avatar billede jesperfrier Nybegynder
25. august 2005 - 22:01 #4
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
26. august 2005 - 15:37 #5
1000 tak for hjælpen og god weekend:)
Avatar billede stokking Nybegynder
07. september 2005 - 16:56 #6
Lige et hurtigt svar til bufferzone. Lotus Notes fungerer perfekt som selvstændig mailklient, det gælder også som IMAP og POP3 klient. Og ja det er rigtigt at Lotus også har en mailserver...DOMINO. Man kan sige det er som at Microsoft har Outlook og Exchange. Helt basal mailfunktionalitet er der ikke den store forskel, men Lotus Notes kan meget mere, er LANGT mere sikker. Dog ligner den ikke Outlook og det er for de fleste den helt store udfordring.

Prøv den......Jeg er selv mest glad for min Lotus Notes, og jeg kører også Thunderbird og Outlook i andre sammenhænge.