Avatar billede rene_graff Nybegynder
24. august 2005 - 15:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

mangler bærebær til skole arbejde,

Hejsa PC nørder;)

Jeg står og mangler en god billig bærebar, kun til skole arbejde, men jeg har ikke meget forstand på hvad der skal være i den før den bliver god til det, hvor mange ram osv.

Er der nogle der kan rådgive mig?

og måske finde et godt tilbud billigt, også gerne brugt

Tak for hjælpen på forhånd
Avatar billede huset Praktikant
24. august 2005 - 15:41 #1
Avatar billede espersen Novice
24. august 2005 - 15:53 #2
oplys lige hvad du skal bruge den til:
spil?
grafiske ting og sager?
krav til batteritid?
krav til vægt?
Avatar billede rene_graff Nybegynder
24. august 2005 - 16:41 #3
jeg skal bruge den til skole arbejde, dvs. have den med iskole og skrive dokumenter...så det eneste der skal instaleres på den er office pakken,

som jeg selv har

den skal bare være så lille som mulig..

var det bedre?
Avatar billede espersen Novice
24. august 2005 - 16:46 #4
fx denne :
http://www.pc-direct.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=0M2KgS0vmrjtxJ

2,2 kg - og med lang batteritid! (ikke et voldsomt grafikkort - men ok)
Avatar billede borrisholt Novice
24. august 2005 - 17:01 #5
Hvis du bare skal brug den til office pakken, så køb en brugt i den blå avis eller ligende sted.

Jeg har en P3 700 mhz IBM. Den trækker Office 2000 uden problemer. Jeg bruger den også til at programmere på, hvis jeg er nogen stedder henne, og ellers naturligvis til afvilking af mp3. Gerne alle tre ting samtidig.

Computeren er instaleret med Windows 2000, dne kan også køre XP. Jeg har kør XP på den kort varigt, men da de stadig er alt for ustabilt, er jeg gået tilbage til Windows 2000.

Nååe ja og så 20 GB HDD.

Jeg har ingen planer om at opgradere ...

Det var bare sådan lige en info om det ikke behøver at være så voldsomt.

Jens B
Avatar billede borrisholt Novice
24. august 2005 - 19:23 #7
Ellers skulle du overvej at købe en stationær.

Jens B
Avatar billede rene_graff Nybegynder
24. august 2005 - 19:29 #8
har skam en stationær,

AMD Athlon 3200+
1G ddr
160 G harddisk
DVD Brænder

osv osv

det er kun en arbejds computer det her
Avatar billede borrisholt Novice
24. august 2005 - 19:31 #9
OKI, så køb en ældre maskine i stil med min. Skal den bare bruges til skole arbejde har du ikke brug for mere.

Jens B
Avatar billede rene_graff Nybegynder
24. august 2005 - 19:34 #10
det jeg ikke rigtig ved helt... tror ikke jeg for den brugt til andet end det.. når jeg hjemme bruger jeg jo den stationære

kan i ikke finde et godt tilbud på feks dba eller andre steder
Avatar billede espersen Novice
24. august 2005 - 20:20 #11
borrisholts forslag er helt ok - dog syntes jeg generelt ikke at de brugte bærbare er billige nok - og er helt uden garantier!
Avatar billede espersen Novice
01. september 2005 - 11:21 #12
kaster et svar - men bare spørg løs!
Avatar billede rene_graff Nybegynder
01. september 2005 - 23:13 #13
kig på dette spørsmål:

http://www.eksperten.dk/spm/644864
Avatar billede rene_graff Nybegynder
04. september 2005 - 16:19 #14
lukker