Avatar billede webhelpers Praktikant
24. august 2005 - 15:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

tilføj onclick

Hej

Det kan godt være jeg er blank, men hvordan tilføjer jeg en værdi til attributten OnClick på html-elementet ud fra en værdi, som hentes Page_load?

I page_load:
if (UserStatusValue >= 3){
                String AdminOnClick = "return true;";
            }
            else{
                String AdminOnClick = "alert('Kun admin kan tilføje billeder'); return false;";
            }

I HTML'en

<input id="File1" name="File1" type="file" runat="server" class="input" size=31 onClick=" Værdi af string AdminOnclick????">

Håber I kan se hvad jeg mener
Avatar billede jokkejensen Novice
24. august 2005 - 15:11 #1
Det gøres gennem gennem Attributes.Add()...
Avatar billede jokkejensen Novice
24. august 2005 - 15:13 #2
Button1.Attributes.Add("onclick", "clientfunction();")

men husk disse kan ændres med lidt fusk af brugerne.. så husk til at sikre dig alligevel..
Avatar billede webhelpers Praktikant
24. august 2005 - 15:22 #3
if (UserStatusValue >= 3){
                // Do nothing
            }
            else{
                File1.Attributes.Add("onclick", "alert('Kun admin kan tilføje billeder.'); return false;");
            }

Det virker fint!

Hvordan sikrer man sig at brugeren ikke manipulerer?
Avatar billede webhelpers Praktikant
24. august 2005 - 15:23 #4
Tænker du på man bare kan kopiere url til billede ind i inputfeltet? :-)
Avatar billede webhelpers Praktikant
24. august 2005 - 15:24 #5
Men så kan man vel bare disable inputfeltet
Avatar billede ibleif Nybegynder
24. august 2005 - 15:45 #6
Du skal huske at sikre dig serverside også, da man enten bare kan slå javascript fra, eller posten fra sin egen form til din side.

// Ibleif
Avatar billede jokkejensen Novice
24. august 2005 - 18:17 #7
ja.. du skal ikke formode at den ALTID vil returne false hvis man ikke er logget ind (som admin).. dobbelt check serverside...

Sikkert med din UserStatusValue..

Tak for points..

Mvh