Avatar billede TheJoker Juniormester
24. august 2005 - 14:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

X antal pc'er til 1 skærm

Ja mit spørgsmål er nok lidt kringlet så prøver at gøre det så forståeligt som muligt.

Det jeg søger er noget aller det samme som en kvm switch boks (boksen hvor du har en skærm og skifter ml flere pc'er)
Det jeg dog søger er en boks hvor man kan sætte x antal pc'er til (i det her tilfælde servere) og smække op på en plasma/lcd. Men i stedet for at skifte ml serverne så skal den vise serverne på skærmen på en gang. Altså den deler billedet op.
Jeg vil bare høre om det noget i kender til herinde. Pris underordnet. Bare noget der virker!

Spørg endelig hvis der er noget jeg har undladt.
Avatar billede jps6kb Novice
24. august 2005 - 14:26 #1
Det er ikke noget jeg har hørt om.. umiddelbart vil jeg tro at den eneste løsning vil være fire instanser af en VNC viewer.. men det er jo langt fra optimalt.. :/
Avatar billede TheJoker Juniormester
24. august 2005 - 14:54 #3
Meget meget fine bud Majs. Det er lige netop det jeg søger. Bare at de er for små.

Jeg skal nemlig kunne overvåge ca 10-20 servere. Grundet til det store spring er at jeg pt ikke lige kender til priserne på de her produkter.

Så hvis det noget der koster 200k jamen så tager jeg de vigtigste. koster 50k kan jeg nok godt tage til dem alle.

Men ellers er det brugbart tak.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. august 2005 - 14:59 #4
... du kunne evt. 'stacke' dem ? Ligesom en SWITCH efter en SWITCH ?
Så 4 stk boxe der hver ka' oprette 4-8 billeder - blandet sammen i en 5. box der SÅ aflevere til storskærmen ???
Avatar billede TheJoker Juniormester
24. august 2005 - 15:07 #5
Ja hvis man kan det så ville det ikke være en dårlig ide!
Men selvfølgelig nemmere (mindre plads krævende) hvis man havde en box der kunne tage lidt flere servere
Avatar billede oniel Nybegynder
24. august 2005 - 15:34 #6
Hmm - Blot en tanke!!

Jeg har to servere stående og når jeg har brug for at se dem begge på en gang bruger jeg to gange "Fjernskrivebord" på min arbejdscomputer (der har to skærme tilsluttet)

Fjernskrivebordet kan jo godt køre i et vindue - så min tanke var at du kan skalere x antal vinduer til fjernskrivebord - så burde du kunne klare dig med en almindelig pc til det projekt
Avatar billede TheJoker Juniormester
25. august 2005 - 12:37 #7
oniel: Det du siger 1 pc'er man laver multiple fjernskrivebord til.
Og smække den ene op på en plasma/lcd skærm
Avatar billede triton Nybegynder
25. august 2005 - 14:00 #8
bare et input, det er nok ikke smart at belaste serverne 24/7 med fjernskrivebord og kører du overhovedet med windows servere?
Hvad er det forøvrigt du vil overvåge direkte fra skærmen af?, en kommandoprompt eller desktop giver jo ikke så meget info
Avatar billede TheJoker Juniormester
25. august 2005 - 15:49 #9
Det er både 2k og 2003
Det er bl.a citrix servere. Nogle systemer som vi bruger herinde der skal køre 24/7.
Så der er nogle stykker.
Avatar billede triton Nybegynder
25. august 2005 - 15:55 #10
finno, det var også bare for at tjekke, de fleste køre jo et decideret overvågnings værktøj, som f.eks. MOM der sorterer dine events til noget meningsfyldt. Så du ved hvornår du skal reagere.
Hvis i kører hp servere kan du også benytte sim til at give alarmer og overvåge.
Avatar billede TheJoker Juniormester
25. august 2005 - 15:57 #11
Ok
Men nu køre vi så ibm.

Men indtil videre der giver folk gode ideer. Dog er det mest interessant og sætte en sådan en boks op med lcd/plasma.
Avatar billede oniel Nybegynder
25. august 2005 - 18:09 #12
Det er lige det jeg mener. 1 pc - multi"fjernskrivebord" - 1 storskærm tilsluttet til den pc.

Når serverne er sat op til at kunne betjenes via fjernskrivebord, kører servicen jo 24/7 under terminalserver.

Det jeg syntes gør denne løsning tiltrækkende, er prisen!
Mange vil kunne finde en udfaset pc, at bruge til formålet - der skal jo kun installeres XP på maskinen for at komme i gang (700 MHz - 128 MB ram - 32 MB grafik burde kunne gøre det!!!)
Avatar billede TheJoker Juniormester
25. august 2005 - 20:18 #13
Se nu prisen næsten ikke underordnet.
Selvfølgelig skal det ikke koste 1 mil. Men 100-200.000 hvis det er noget der gavner os godt vil være godt brugt.

Hørte noget med vi brugte 6-7 millioner sidste år på udstyr og licenser. Sååå 200k skulle ikke slå pinden af os he he.
Avatar billede jps6kb Novice
26. august 2005 - 01:08 #14
Nu er jeg bare alm. nysgerrig.. jeg kan næsten regne ud, at det går på noget server rack, men hvis budgettet kan holde til det du skrev.. 100k, så, skulle i da klart overveje noget med et par monitors på væggen i serverrummet.. det har vi selv gransket lidt i, hvor nogle ville være dedikeret til vores Novell servere, og andre delt mellem andre servere.. og der kan du da nemt sætte op, så du har 4 servere på hver deres skærm, i et 2by2 setup? ;) Klart en fed løsning.. og en kvm switch på nogle af dem måske, og evt. analog video splitter, for at gå den anden vej, hvis i vil have en fast monitor med noget som til tider er på jeres setup med 2by2 skærme.. ;)
Avatar billede TheJoker Juniormester
04. januar 2006 - 22:45 #15
lukker