Avatar billede mlabc Nybegynder
24. august 2005 - 09:55 Der er 3 kommentarer

Tildel værdi til felt via script

Hej Eksperter

Jeg ønsker at give et felt(på et notesdokument) en værdi. Mit skrcipt udvælger nogle dokumenter, disse udvalgte dokumenter skal tildeles en værdi i et felt.

Eks
Scriptet har valgt 3 dokumenter, de tre udvalgte dokumenter har et felt der hedder selected som er tomt, når scriptet kører tildeler scriptet feltet værdien select.

Det er hvad jeg skal bruge

Køre notes 4.67a, ja vi er stadig nogen der har sådan en server (O;
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2005 - 14:23 #1
Hvis dokumentet har et tekst felt der f.eks. hedder MyName og du allerede har dokument objektet, så er det bare at tildele værdien med doc.MyName = "værdi". Derefter skal du naturligvis huske at gemme dokument objektet med doc.Save(True, False).

F.eks.
doccol = session.CurrentDatabase.AllDocuments
doc = doccol.GetFirstDocument
while not (doc is Nothing)
doc.felt = "1"
call doc.Save(true,false)
set doc = doccol.GetNextDocument(doc)
Wend
Avatar billede mlabc Nybegynder
27. september 2005 - 14:37 #2
tak for det, 30 points til dig
Avatar billede mlabc Nybegynder
27. september 2005 - 14:39 #3
slut