Avatar billede kanstrup Nybegynder
23. august 2005 - 22:00 Der er 41 kommentarer og
2 løsninger

Popup i asp ?

Har stirret mig blind på apostrof'er og gåse øjne ; vil nogen være sød at tjekke en linie, for ellers giver jeg op for iaften !

response.write ("<a href='" & "kalender/default.asp" & "' target='_blank'" & " onClick='MM_openBrWindow('kalender/default.asp','POPUP','toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=320,height=480')' "  & " '>' " & " 'Kalender' " & "</a>&nbsp;")
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:02 #1
response.write "<a href=""kalender/default.asp"" target=""_blank"" onClick=""MM_openBrWindow('kalender/default.asp','POPUP','toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=320,height=480');""  >Kalender</a>&nbsp;"
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:03 #2
hov sådan her
response.write "<a href=""kalender/default.asp"" target=""_blank"" onClick=""MM_openBrWindow('kalender/default.asp','POPUP','toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=320,height=480');"">Kalender</a>&nbsp;"
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:04 #3
hvad dælen den tager ikke mine gåseøjne med...sådan her
response.write "<a href=""kalender/default.asp"" target=""_blank"" onClick=""MM_openBrWindow('kalender/default.asp','POPUP','toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=320,height=480');"">Kalender</a>&nbsp;"
Avatar billede pfp Nybegynder
23. august 2005 - 22:05 #4
Response.Write("<a href=""kalender/default.asp"" taget=""_blank"" onClick=""MM_openBrWindow('kalender/default.asp','POPUP','toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=320,height=480')"">Kalender</a>"
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:05 #5
jeg bliver sindsyg der skal to gåseøjne efter default.asp
men det kopierer den åbenbart ikke med herind
response.write "<a href=""kalender/default.asp"" target=""_blank""
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:06 #6
pfp >> hvorfor kan jeg ikke skrive to gåseøjne efter default.asp når du kan?. wierd
Avatar billede pfp Nybegynder
23. august 2005 - 22:06 #7
Fordi jeg er bedst!
Avatar billede pfp Nybegynder
23. august 2005 - 22:07 #8
Nej aner det ikke :) I min browser viser den ikke det hele, den skærer bare linien helt af i højre side..
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:07 #9
det gør den også her , men med en copy paste får man det hele med :o)
Avatar billede pfp Nybegynder
23. august 2005 - 22:08 #10
Okay fint.

Men kanstrup, hvorfor udskrive med asp når du ikke har nogen variabel data?
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:08 #11
lidt "ophugget" er det sådan her, der skulle gerne være dobbelte gåseøjne alle steder pånær først og sidst, krydser fingre
-----
response.write "<a href=""kalender/default.asp""
target=""_blank"" onClick=""MM_openBrWindow('kalender/default.asp','POPUP','toolbar=no,location=no,status=no,
menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=320,height=480');"">
Kalender</a>&nbsp;"
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:09 #12
ja det er den ene ting, den anden er at alle dine & er helt overflødige :o)
Avatar billede pfp Nybegynder
23. august 2005 - 22:10 #13
Jeg gætter på at de steder efter & skal erstattes med variabler :)
Avatar billede kanstrup Nybegynder
23. august 2005 - 22:10 #14
pfp >> Det er et cms, som jeg forsøger at få til at åbne et "fast" link ud over de oprettede.

busschou >> Tror kun det er her, det driller, for når jeg kopierer er det med !
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:12 #15
kanstrup >> ok, kan se at jeg i onclick eventen vist har fået et ' for meget med til sidst. Pointen er at "" i en response.write giver een ", når du så oven i det laver javascript så skal du benytte ' så man ikke bryder i html koden
Avatar billede pfp Nybegynder
23. august 2005 - 22:14 #16
kanstrup -> Okay, så behøver du vel ikke udskrive med asp, men nu er det jo på plads så kan du vel lige så godt ;)
Avatar billede kanstrup Nybegynder
23. august 2005 - 22:15 #17
Hmm ... Altså ; den del. der giver menuen står lige oven over, og jeg har "stjålet" en linie derfra, og lavet den om for at link'et overhovedet kan ses ! Hvad kan jeg gøre i stedet ? Det SKAL være i samme dokument.
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:16 #18
uden om asp koden er det så bare
---
%>
<a href="kalender/default.asp" target="_blank" onClick="MM_openBrWindow('kalender/default.asp','POPUP','toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=320,height=480);">Kalender</a>&nbsp;
<%
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:17 #19
generelt synes jeg det er nemmest først at lave sådanne link som man ønsker de skal se ud i html, og dernæst tilføje et ekstra " for hver " :o)
Hvis man har noget asp som skal med kan man også putte det ind som noget ala <%=rs("navn")%> hvorved man slipper for have alle de &
Avatar billede kanstrup Nybegynder
23. august 2005 - 22:19 #20
busschou >> Dét prøver jeg lige !!!  :-)
Avatar billede pfp Nybegynder
23. august 2005 - 22:23 #21
De gange jeg ikke indsætter <%=%> i HTML'en skriver jeg det først sådan:
Response.Write("<a href='test.asp' target='_blank'>Mit link</a>")

Bagefter erstatter jeg så mine ' med 2x" - dog selvfølgelig ikke inde i en js blok.
Avatar billede kanstrup Nybegynder
23. august 2005 - 22:25 #22
busschou >> Link'et står på siden, men når der klikkes står der "Udført, men med fejl på siden". Dén besked har jeg fået utallige gange i aften.
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:25 #23
man skal bare huske det :o), for <a href='bla'> er ikke "rigtig gyldig" html kode og derfor kan der gå kuk i det, fx sker fejlen så når man laver en onclick event
<a href='bla' onclick='funktion('test')'>
så ved html koden ikke hvor onclick starter og slutter :o)
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:26 #24
kanstrup >> du må kunne se hvilke fejl det er der opstår :o), om det er asp eller javascript fejl, samt hvor de forekommer
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:26 #25
har du et link ?
Avatar billede kanstrup Nybegynder
23. august 2005 - 22:27 #26
http://www.kanstrup-online.dk/badminton/
Det er "Kalender" forneden !
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:28 #27
jeg får denne fejl
---
Error: MM_openBrWindow is not defined
Det er en javascript fejl
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:29 #28
i IE siger den at et object var ventet i linje 69
Avatar billede kanstrup Nybegynder
23. august 2005 - 22:29 #29
Ja. Det er popup'en, der driller !
Avatar billede pfp Nybegynder
23. august 2005 - 22:30 #30
Selve kaldet til js virker rigtig nok, så tjek selve js popup funktionen
Avatar billede kanstrup Nybegynder
23. august 2005 - 22:30 #31
Linje 69 er en helt anden fejl ; skyldes at jeg ikke har "renset ud".
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:31 #32
så vidt jeg kan se i din kildekode i den frame, så har du ikke nogen javascript!!
Avatar billede kanstrup Nybegynder
23. august 2005 - 22:31 #33
Jamen, jeg har jo ikke bestilt andet den sidste time !  *snøft*
Avatar billede kanstrup Nybegynder
23. august 2005 - 22:32 #34
FOR FANDEN !!! Øjeblik ...
Avatar billede pfp Nybegynder
23. august 2005 - 22:32 #35
Hvis du lige vil gøre det lidt nemt for dig selv så erstat MM_openBrWindow med java script:window.open
Avatar billede pfp Nybegynder
23. august 2005 - 22:32 #36
Ja du har ikke lavet javascript, du har lavet asp :)
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:33 #37
jeg har ikke tjek på window.open
Men hvis du ikke har includeret en javascript funktion MM_openBrWindow så er det jo klart det går galt
Avatar billede pfp Nybegynder
23. august 2005 - 22:34 #38
MM_openBrWindow lyder som noget automatisk genereret javascript popup (sikkert i Dreamweaver)..openBrWindow laver sikkert bare en window.open - jeg er 99% på at det vil virke hvis du erstatatter det med det.
Avatar billede pfp Nybegynder
23. august 2005 - 22:34 #39
Men ja funktionen mangler :)
Avatar billede busschou Praktikant
23. august 2005 - 22:35 #40
ja nok der fejlen ligger, jeg er desværre nød til at smutte men jeg lægger et svar til hvis du mener jeg har bidraget med noget fornuftig :o)
Avatar billede pfp Nybegynder
23. august 2005 - 22:36 #41
Jeg smutter nok også i løbet af 5 min...du får også et svar herfra.
Avatar billede kanstrup Nybegynder
23. august 2005 - 22:39 #42
Tak skal I ha' begge to !  :-)  Nu funker det !
Avatar billede pfp Nybegynder
23. august 2005 - 22:39 #43
Det var så lidt :)