Avatar billede cybernet Nybegynder
23. august 2005 - 12:24 Der er 4 kommentarer

BB code

Hvad skal man skrive i sin php for at få aktiveret BB koder??
Har en tabel hvor jeg gerne vil kunne lave kursiv tekst og nye linier med BB code ?Hvordan sætter jeg det op?Håber du kan hjælpe mig ;-)
med venlig hilsen Anders
Avatar billede nielle Nybegynder
23. august 2005 - 14:27 #1
Nu er BB koder jo ikke noget som er i PHP på forhånd, så det er lidt forkert at spørge om hvordan man aktiverer dem. Du bliver selv nødt til at programmere dem.

BB koden for kursiv skrift er kursiv. Dette implementere du nemt med en str_replace:

$str = "BB koden for kursiv skrift er kursiv.";

$BBcodes  = array("", "");
$BBreplace = array("<i>", "</i>");

$str = str_replace($BBcodes, $BBreplace, $str);

echo $str;

Denne opskrift udvides på simpel vis med andre BB-koder, f.eks. [br] for linjeskift:

$BBcodes  = array("", "", [br]);
$BBreplace = array("<i>", "</i>", <br>);

Du kan også bruge str_ireplace hvis du vil have at man skal kunne skrive både [br] og [BR].
Avatar billede coderdk Praktikant
23. august 2005 - 15:38 #2
Du skal være særligt opmærksom på nestede tags, f.eks. [quote]blah [quote]blah[/quote][/quote]...
Hvorfor ikke prøve MarkDown: http://www.michelf.com/projects/php-markdown/
Avatar billede nielle Nybegynder
31. august 2005 - 17:31 #3
Har du fået kigget på det?
Avatar billede nielle Nybegynder
09. september 2005 - 21:05 #4
?