Avatar billede -els-echelon Nybegynder
22. august 2005 - 17:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Konfigurering af adgangstilladelser

Jeg følger en ASP-tutorial på www.html.dk og er nået til lekt. 16.
Nu er jeg bare løbet ind i et problem; Jeg har nemlig ikke tilladelser til at skrive til filer, og jeg ved ikke hvordan jeg ændrer disse (bortset fra de tutorials der er på siden, er der mangel på dokumentation...)

koden:

<html>
<title>Læse fra tekstfiler</title>
<head>
</head>
<body>
<%
Dim fso, f, filespec
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
filespec = Server.Mappath("/tekstfil.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,2)

' Skriv tekst i en linie
f.WriteLine "VBScript og ASP er sjovt!"

' Åbn filen til læsning og læs linie
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
Response.write f.ReadLine

f.Close
%>
</body>
</html>

Fejlmeddelesen:

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A0046)
Tilladelse nægtet
/default.asp, line 10

Alternativt er jeg åben over for eventuelle forslag til andre servere, sålænge jeg kan bruge det offline (jeg vil ikke hænge på at skulle være online for at kunne lave noget.)
Avatar billede trekkies Juniormester
22. august 2005 - 17:41 #1
Du skal være sikker på at du har skriverettigheder til din txt fil.
Avatar billede trekkies Juniormester
22. august 2005 - 17:42 #2
Denne løsning er lavet til en database løsning, men den skulle også virke på en txt fil:

Når at du højre klikker på din mappe eller fil og vælger "egenskaber", så skulle der gerne være et faneblad ved navn "Sikkerhed", hvis ikke:
http://www.darkskies.dk/rettigheder.html

Filmen er lavet til en dansk windows.

Hvis du har fanebladet "Sikkerhed", så kan du klikke på "Avanceret", der kan du nedarve rettighederne, f.eks. der skal være flueben i den første box, nede i bunden, med teksten: "Arv de tilladelsesposter, der gælder for underobjekter, fra det overordnede objekt. Medtag disse sammen med de poster, der er udtrykkeligt defineret her."

Håber at du kan bruge dette her.
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
22. august 2005 - 17:43 #3
Jeg var måske naiv nok til at tro at det fremgik af indlægget, men anyways: det er problemet - jeg har jo ikke tilladelse til at skrive til filen - den er ikke skrivebeskyttet og ingen mapper over den (wwwroot/inetpub) er skrivebeskyttede...
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
22. august 2005 - 17:47 #4
SUCCESS! Tænk at det kunne være så nemt... jeg føler mig så ydmyget :$ (jeg har siddet i en hel uge for at prøve at regne det ud...)
mange tak for hjælpen - smider du et svar, skal du få point
Avatar billede trekkies Juniormester
22. august 2005 - 17:49 #5
Jeg er glad for at kunne hjælpe dig med dit problem :)
Avatar billede trekkies Juniormester
22. august 2005 - 17:49 #6
Ups, her et svaret :)
Avatar billede trekkies Juniormester
22. august 2005 - 18:12 #7
Tak for point :)