Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 01:11 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Session i ny target

heyy all jeg er ved at lave en side hvor jeg bruger session\'s til at føre visse faste variabler med rundt omkring
meen hvis jeg skriver linket med en target=new får jeg ikke mine variabler med why ???
er der en måde det kan lade sig gøre på ???
Avatar billede iss Novice
13. april 2001 - 01:12 #1
<?=SID> Skal du skrive....
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 01:14 #2
forklar lidt nermere plzz??
bortset fra det iss holder du vagt *SSS* du er mega hurtig med at svare *SS*
Avatar billede half_d Nybegynder
13. april 2001 - 01:16 #3
Se i din php configuration om register_globals er slået til.
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 01:17 #4
det er den
Avatar billede iss Novice
13. april 2001 - 01:17 #5
<a href=\"NySide.phtml<?=SID?>\" target=\"NyFrame\">NySide</a>

Var det nok?

Og det er IKKE den ISS:)) (Jeg tror rent faktisk jeg har hedet det længere end dem:))
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 01:21 #6
ok ok her kommer linien som den så ud før jeg kom her plzz ret den til det virker ik som jeg gør det

echo \"<a href=\'profil.php?bruger=$row[user_name]\' target=\'new\'><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><b><i>$row[user_name],</b></i> \";
Avatar billede iss Novice
13. april 2001 - 01:25 #7
?><a href=\"profil.php?bruger=<? echo $row[user_name];?>&<?=SID?>\" target=\"new\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\"><b><i><? echo $row[user_name];?>,</b></i><?
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 01:27 #8
nope virker ikke nu ender linket på & og så sker der ikke mere
den finder ik ud af hvad SID er
Avatar billede iss Novice
13. april 2001 - 01:29 #9
Har du husket at starte session i det dukument?
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 01:30 #10
yes yes det er det i alle dokumenter for hvis ikke session var på ville siden ik virke da jeg har en if sætning der kontrollere om ariablerne er der
Avatar billede iss Novice
13. april 2001 - 01:32 #11
Hvad skriver den hvis du laver en echo session_id(); ?
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 01:34 #12
hvis jeg gør det i den side som jeg linker til viser den ik noget meen hvis jeg gør det på den side hvr linket er vil jeg få de 2 id\'er som jeg bruger
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 01:35 #13
tro mig hvis jeg ik får id1 og id2 vil siden være blank så derfor ved jeg de er der
Avatar billede iss Novice
13. april 2001 - 01:35 #14
Kan man få den igen på dansk?
Avatar billede half_d Nybegynder
13. april 2001 - 01:37 #15
I første fil :
<?php
session_start();
session_register(\"blade\");
$blade = \"super trænet neger\";
echo \"<a href=\\\"hvad.php\\\">Klik på mig</a>\";
?>

og i anden fil :
<?php
session_start();
echo \"Blade han er en $blade\";
?>

--- ret mig lige hvis der er fejl, det er lige ud af hovedet..
Avatar billede half_d Nybegynder
13. april 2001 - 01:37 #16
det printer selvf. \'Blade han er en super trænet neger\' på side to.
(undskyld, jeg er træt)
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 01:40 #17
hmm var det ik det ???
altså den side hvor jeg har det omtalte link starter siden sådan her
<?
session_start();
if( $key1 && $key2)
    {
eller ja det gør alle siderne sel.f
og det vil sige at hvis ik session var slået til ville den side med linket på jo ikke blive vist for så var der ingen variabler sååå

men den side linket hendviser til og som åbnet i et nyt target vil netop ikke vise andet end en blank side d.v.s at jeg ik får variablerne med mig når jeg åbner et nyt vindue
forstår du ????
Avatar billede iss Novice
13. april 2001 - 01:41 #18
Og
<?
session_start();
if( $key1 && $key2)
Er hvad det nye link starter med?
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 01:42 #19
ja den side som åbnet i target new starter også på den måde
Avatar billede iss Novice
13. april 2001 - 01:43 #20
Se lige om du har samme session ID i begge filer.
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 01:43 #21
problemet er at hvis jeg nu fjerner target=\'new\' jamen så virker siden fint
men fordi jeg skriver min target virker den squ ikke
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 01:45 #22
husk lige at
if( $key1 && $key2)
ikke undersøger om hvad mine keys indeholder den undersøger jo kun om de er der
Avatar billede iss Novice
13. april 2001 - 01:45 #23
Kan kun være fordi at den ikke kan få lov til at læse cookie\'en rigtigt, prøv at slå cookies fra.
Avatar billede half_d Nybegynder
13. april 2001 - 01:45 #24
Jeg mener ikke du kan checke session variabler på den måde.
du skal nok bruge
(session_if_registered(\"key1\") && session_if_registered(\"key2\"))

husk også det med forskellen mellem
session_register(\"var\") og print $var!!
ikke session_register($var)
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 01:48 #25
cookien ?? hvilken cookie ?? jeg bruger slet ikke cookie de variabler som tjækkes er brugeroplysninger som fek.s brugernavn og password som tastes når man logger ind
og half_d mine sessions virker over alt bare ik når jeg bruger target\'s
Avatar billede iss Novice
13. april 2001 - 01:49 #26
Hvis du ikke har rørt din PHP opsætning så bruger den cookies for at lave en session:

A visitor accessing your web site is assigned an unique id, the so-called session id. This is either stored in a cookie on the user side or is propagated in the URL
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 01:50 #27
hmm ok ok prøver at slå den fra så BrB
Avatar billede half_d Nybegynder
13. april 2001 - 01:55 #28
Så du har siden i frames eller hvad?
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 01:55 #29
hmm finder ik rigtig noget jeg kan få til at passe meen er det noget af det her ???

[Session]
session.save_handler      = files  ; handler used to store/retrieve data
session.save_path        = E:\\Apache\\htdocs\\tmp    ; argument passed to save_handler
                                    ; in the case of files, this is the
                                    ; path where data files are stored
session.use_cookies      = 1      ; whether to use cookies
session.name              = PHPSESSID
                                    ; name of the session
                                    ; is used as cookie name
session.auto_start        = 0      ; initialize session on request startup
session.cookie_lifetime  = 0      ; lifetime in seconds of cookie
                                    ; or if 0, until browser is restarted
session.cookie_path      = /      ; the path the cookie is valid for
session.cookie_domain    =        ; the domain the cookie is valid for
session.serialize_handler = php    ;

taget fra php.ini
Avatar billede iss Novice
13. april 2001 - 01:57 #30
session.use_cookies      = 1      ; whether to use cookies
sættes til 0....
Avatar billede half_d Nybegynder
13. april 2001 - 02:01 #31
Ligger nogle af de sider på andre servere? subdomains, noget?
Sessions virker kun på samme server.
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 02:04 #32
halt_d alle mine sider er på samme server

iss hmm tror det er min apache der har en dårlig dag eller lig.n
jeg lavede 1 om til 0 og vupti det virkede meeen hvis jeg sætter den til 1 igen så virker den squ oxo *SS*
såå sorry beværet og tak for hjælpen
Avatar billede iss Novice
13. april 2001 - 02:05 #33
Underligt....
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 02:09 #34
hehe ja meen det bliver mere underligt
for hvis jeg lukker alle mine vinduer ned og logger ind igen forefra så virker det ikke igen men hvis jeg så lukker det ned en gang til og prøver igen virker det igen hmmmmmmmm
og det er uden at jeg lukker apache ned

tror der er totalt ged i min apache i dag
har ellers arldrig mødt bøvl med den før
mon datoen i dag ikke er så god for apache ?? hehe
Avatar billede iss Novice
13. april 2001 - 02:11 #35
Tror mere det er IE.....
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 02:12 #36
hmm måske
bruger win 2000
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 02:13 #37
og IE 5,5
Avatar billede iss Novice
13. april 2001 - 02:14 #38
Står der MS på det er der MEGET stor chance for det er fyldt med fejl.... bare en observation...
Avatar billede iss Novice
13. april 2001 - 02:18 #39
Endnu en grund til ikke at køre med cookies...

www.scaninvestor.com/Test

køre helt uden cookie (og næsten uden noget som helst clientside ting som JS osv...)

Sådan skal det være:))
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. april 2001 - 02:33 #40
yes yes ved godt at den er fyldt med fejl meeen gidder faneme ik dl en ældre version
da jeg bor midlertidigt hos min den gamle er jeg blevet nød til at køre med K56 modem og hold da kæft det går sq for langsomt såå spilder ik min tid på at DL så længe jeg er her
sååå det bliver fikset når jeg engang flytter hjem til mig selv igen *SS*
(glæder mig til at komme i mit eget hus igen)
Avatar billede staach Nybegynder
18. november 2004 - 10:06 #41
Hej..Lige et tillægsspørgsmål. Jeg har lavet en header med alle mulige sessionvariabler (samt selvf. en session_start() ). på et tidspunkt skriver jeg flg:
?>
<form action="nyside.php" method="post" target="_blank"><input name="Edit"
type="submit" value="edit"></form>
<?

Hensigten er at knappen Edit åbner en ny browser. Problemet er at jeg ikke helt får min værdier til de forskellige session-variabler med! Bruger jeg $PHP_SELF kommer de med, men ikke som det ser ud i ovenstående..kan nogen forklare hvorfor, samt hvordan jeg får værdierne med over på den nye side?