Avatar billede joch Nybegynder
22. august 2005 - 11:21 Der er 13 kommentarer

post xml

Hej

Lige nu har jeg lavet det som test i html, hvor man poster xml til test.php. Herefter får jeg en retur xml fra test.php

Jeg har brug for at poste fra flash og derefter få mit nye xml tilbage.

Skal jeg have fat i XML-Connector og er der nogen der har nogle eksempler på det... eller hvordan skal det gøres?
Avatar billede _k Nybegynder
22. august 2005 - 13:56 #1
Kan du ikke bruge XML-objektets sendAndLoad medtode? Der er et ok eksempel i hjælpen på hvordan du skal bruge det. Søg på XML.sendAndLoad()

...vend bare tilbage hvis det driller.
Avatar billede joch Nybegynder
22. august 2005 - 14:05 #2
Det er også hvad jeg har taget fat på, men jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg sender mit xml... eller jeg kan i hvert fald ikke få den til det :(
Avatar billede joch Nybegynder
22. august 2005 - 14:09 #3
xml´en sendes i en form med et textarea:
<textarea name="data" cols="40" rows="40"></textarea>
Avatar billede _k Nybegynder
22. august 2005 - 14:15 #4
Vil det sige at det måske slet ikke ER xml, men bare noget tekst du påstår er xml? Umiddelbart tror jeg ikke at Flash bryder sig om hvis du sender noget som ikke er xml igennem xml-objektet. Og så er det underordnet at det ligner xml til forveksling.
Du kan prøve at type caste den variabel som indeholder tekstrengen: XML(varibaleNavn) - eller du kan gå en helt anden vej, bruge LoadVars objektet i stedet og sende og modtage som tekst (men her slipper du nok heller ikke for at type caste eller på en anden måde omforme det modtagne til xml - hvis det er nødvendigt for dig at det bliver lavet om?)
Avatar billede joch Nybegynder
22. august 2005 - 14:23 #5
Det er XML jeg indsætter - jeg har et inputfield i min flash myXML med denne tekst i:

<login>
<profile username="joch" password="1625">
</profile>
</login>

så "prøver" jeg i første omgang bare at sende det med:

sendXML.ignoreWhite = true;
my_xml = new XML(myXML.text)
my_xml.send("http://foodmarketing.service.relationshuset.dk/util/dap.php", "_blank")
Avatar billede joch Nybegynder
22. august 2005 - 14:24 #6
glem første linie ;)
Avatar billede _k Nybegynder
22. august 2005 - 14:42 #7
Hvad forventer du at der skal ske når du sender til din php-side? For medmindre php'en smider en værdi i en tekstfil eller database (eller du kan kigge i serverens log), kan du ikke se at der er blevet sendt noget. Det er derfor sendAndLoad er smart - så får du nemlig et svar tilbage hvis det er gået godt.
Avatar billede joch Nybegynder
22. august 2005 - 14:47 #8
Jeg prøver bare med send først, så jeg får et browservindue op med resultatet - Jeg er ny på dette område og kan ikke få den til at sende data af sted andet end i min adresselinie...
Avatar billede _k Nybegynder
22. august 2005 - 15:00 #9
Men det er lige det. Du får ikke et browservindue frem når du bruger XML-objektet eller LoadVars-objektets "send" metode. Hvis du vil have browservinduet frem - og det er faktisk en meget almindelig ting at gøre under udvikling, så kald en getURL() i stedet for send (getURL er dog "standalone", så du kan ikke smide det direkte på dit objekt). Så får du absolut ingen respons tilbage til Flash, men du kan få visuelt feedback på alle småfejlene - og det kan man jo godt li' ;)
Avatar billede joch Nybegynder
22. august 2005 - 15:03 #10
ja ok!

Har du et stykke kodestump på xml.send?
Avatar billede _k Nybegynder
22. august 2005 - 15:07 #11
..ikke noget der adskiller sig væsentligt fra det der ligger i hjælpen.
Avatar billede joch Nybegynder
22. august 2005 - 15:23 #12
Fandt et svar fra barklund der hjalp mig til en løsning :D

sendDet = new LoadVars();
sendDet.xml = "hej";
sendDet.sendAndLoad("write.asp", sendDet, "POST");
Avatar billede _k Nybegynder
22. august 2005 - 15:36 #13
Ja, det er jo en ok løsning - hvis det skal være semi-XML ;o)