Avatar billede mahuni Nybegynder
21. august 2005 - 13:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Læse hver linie

Jeg har en plan.

Men jeg er stødt ind i problemet, at jeg skal have læst noget i hver linie.

Sådan her fx.

$lang['Custom_title_status'] = 'Custom title activation status';
$lang['Custom_title_status_regdate'] = 'Based on registration date and posts';
$lang['Custom_title_status_disabled'] = 'Disabled';

Så skal jeg have læst det der står mellem ' ' og efter = i ' '. Men dette skal jeg have gjort på hver linie og det er her problemet er.

Jeg ved ikke rigtig om det her lyder forvirrende, men håber I kan hjælpe.
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. august 2005 - 13:32 #1
Hvad skal du have læst?
Har du det i en fil?
Avatar billede mahuni Nybegynder
21. august 2005 - 13:34 #2
Jeps, glemte jeg at tilføje. Det drejer sig om en fil.
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. august 2005 - 13:38 #3
Prøv at forklar hvad du har i filen, eller vis et udpluk.
Og vis hvad du ønsker du skal ende op med i din php kode.
Avatar billede mahuni Nybegynder
21. august 2005 - 13:41 #4
Okay... Jeg har dette i min php-fil:

$lang['Custom_title_status'] = 'Custom title activation status';
$lang['Custom_title_status_regdate'] = 'Based on registration date and posts';
$lang['Custom_title_status_disabled'] = 'Disabled';

Her vil jeg så have lagt (i 1. linie for eksempel) "Custom_title_status" ind i en variabel. Og "Custom title activation status" ind i en anden. Og herefter det samme for den næste linie.
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. august 2005 - 13:45 #5
Nu spørger jeg måske dumt, men er du med på hvad der sker i disse linier:
$lang['Custom_title_status'] = 'Custom title activation status';
$lang['Custom_title_status_regdate'] = 'Based on registration date and posts';
$lang['Custom_title_status_disabled'] = 'Disabled';

Og hvad vil du bruger variabler til bagefter og kan du evt vise hvad du vil bruge dem til?
Avatar billede mahuni Nybegynder
21. august 2005 - 13:50 #6
Jeg ved godt hvad der sker. Variablerne bliver sat. Men det jeg vil er at lave sådan, at man kan gemme dem i en ny fil, hvor det så vil blive med en oversættelse.

Altså:
1. Filen bliver læst, og variablerne sat.
2. Brugeren har mulighed for at skrive sin oversættelse i en tekstboks.
3. Brugerens oversættelse bliver gemt i en ny fil. fx.:
$lang['Custom_title_status_disabled'] = 'Slået fra!';
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. august 2005 - 14:02 #7
Her har jeg lavet noget regexp som trækker data ud af filen, måske sådan noget du tænker på:

http://www.codebreaker.dk/exp/641791.php
Avatar billede mahuni Nybegynder
21. august 2005 - 14:36 #8
Jo, det er noget i den retning. Men det eksempel kræver jo, at filen er sat op med de arrays...
Avatar billede mahuni Nybegynder
21. august 2005 - 14:38 #9
Ahhh, nu fattede jeg den...
Avatar billede mahuni Nybegynder
21. august 2005 - 14:39 #10
Super, det ser ud til at virke... Takker
Avatar billede mahuni Nybegynder
21. august 2005 - 14:40 #11
Smid et svar :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. august 2005 - 14:51 #12
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. august 2005 - 14:58 #13
Takker for point!