Avatar billede meynard Nybegynder
20. august 2005 - 23:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DVDRW vil ikke læse cd'er

Hej alle!
Har fået et "sjovt" problem: Mit DVDRW drev vil lige pludselig ikke læse alm. cd'ere, ingen problemer med at læse/brænde dvd'er. Jeg har forsøgt at updatere firmwaren, at fjerne drevet i enhedshåndtering (og efterfølgende geninstallere det), at rense drevet; intet har hjulpet, jeg er blank. Nogle gode forslag ?

Spec.: Lite-on DWDRW LDW 851S drev
Win xp pro m/ sp2 og alle opdateringer
Aspi drivere indlæst samt Neros egen aspi driver

Jeg ser frem til noget konstruktivt (!) for det er fandeme mig træls!

Nå har søgt lidt på Lite-on's hjemmeside, og det er fremragende support:
Hi !
My SOHW-1213S does not recognise any kind of CD anymore - No more reading or writing to CDR CDRW or CD. This happened after a unsucsessful write of an 12x CDRW.
If i now insert any kind of theese media the drive tries to read several times and blinks 2x for three times. Then its over and all software displays "no disc in drive".
It is no windows problem because this error happens even when i try to boot the computer from cd.
DVD read and write operation is totally normal.
I even upgraded the firmware to latest version but still the same problem.

Any suggestions how to fix this ? Please help.
regards

En fin beskrivelse af mit problem, men nu til det sjove, løsningen fra supporten:

If you read back through the posts for the last three or four months, you will find this problem is a common one on most models of Liteon DVD burners. So far, nobody appears to have an answer, except to take it back to your dealer for repair/replacement/refund.

Sjovt at sidde med et drev der er 2 år gammelt....tror sgu ikke det bliver Lite-on (Lite-down) næste gang...
Avatar billede haverslev Novice
21. august 2005 - 00:10 #1
Lidt konstruktivt - måske !

Prøv følgende. Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  –  Genstart Pc`en.
Avatar billede meynard Nybegynder
21. august 2005 - 04:07 #2
Det hjalp ikke, og en hurtig søgning på google viser at dit forslag vist mere er en løsning hvis win xp ikke kan genkende cd drevet, men som sagt det hjalp ikke :(
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. august 2005 - 11:05 #3
Din bedste løsning , uden tvivl er at sende den tilbage til garanti reperation
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. august 2005 - 11:06 #4
er problemet der selv om du lige har tændt computeren , sat en købt cd i den ( ikke den samme som du heletiden har brugt , men en hely tredie)og endu ikke læst på en hjemmebrænd ?
Avatar billede meynard Nybegynder
11. september 2005 - 17:02 #5
Tilbagemelding: Har indset at jeg må have pungdyret op af lommen....og købe et nyt drev. Jeg takker for alle svarene.