Avatar billede amoelle Nybegynder
20. august 2005 - 18:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvilke rettigheder skal jeg grante/revoke til bruger

En bruger (sch_a) i schema SCH_A har oprettet et nyt schema SCH_B med en bruger sch_b.

Som bruger sch_a er der oprettet en række tabeller med primær og fremmednøgler i SCH_B.
En enkelt tabel i SCH_B skal have en fremmednøgle ned på en tabel i SCH_A.

ALTER TABLE SCH_B.TABLEB ADD
CONSTRAINT FK1
FOREIGN KEY (TABLEB_FK1)
REFERENCES SCH_A.TABLEA (TABLEA_PK)
ENABLE
VALIDATE
/
der går ikke godt:
FEJL i linie 1:
ORA-00990: missing or invalid privilege

hvis jeg så skriver
GRANT ALL ON SCH_A.TABLEA to sch_b
får jeg lov.

Men det er lidt for mange privilegier.
Hvor lidt kan jeg nøjes med for at få lov til at oprette nøglen ?

mvh Anne
Avatar billede lap Nybegynder
21. august 2005 - 18:25 #1
umiddelbart: grant select on sch_a.tablea to sch_b;
Avatar billede charlie37 Nybegynder
03. november 2005 - 14:01 #2
hvis du så connecter og spørger med en helt anden bruger der har adgang til SCH_B skal du huske at skrive "grant select on sch_a.tablea to sch_b with grant;"
Avatar billede amoelle Nybegynder
03. november 2005 - 14:30 #3
tak for det, - det er det sidste der er tilfældet her. Læg et svar og du får points :-)
Avatar billede amoelle Nybegynder
02. august 2009 - 13:07 #4
lukket