Avatar billede leonm Nybegynder
20. august 2005 - 16:42 Der er 7 kommentarer

Defragmentering af server

Hej Eksperter !

Nogen som kan foreslå et godt program til at defragmentere datadrevet på sin server ?

Win2000
Raid 5

2 Partitioner (system/data)

Det virker lidt som om at Windows egen defragmentering knolder lidt for den fortæller at næsten 1/3 af filerne på datadrevet er systemfiler og det kan de jo af gode grunde ikke være da systemet ligger på en anden partition. Hvis jeg tager fejl så gerne en forklaring hvorfor Windows gør dette.

:) Leon
Avatar billede screem_brille Novice
20. august 2005 - 16:46 #1
O&O har nogle produkter der kan
Avatar billede snowball Novice
20. august 2005 - 16:54 #2
leonm: En systemfil er jo også være din pagefile (der kan være ret stor hvis du har meget RAM), og den behøver jo ikke at ligge på samme partition som Windows er installeret på. Det er rent faktisk bedst hvis den ikke gør ;)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
20. august 2005 - 16:56 #3
DIskkeeper, PerfectDisk kan defrag af server også hvis du har exchange kan perfectdisk gøre det.
Avatar billede leonm Nybegynder
20. august 2005 - 17:07 #4
snowball
Pagefilen ligger på c-drevet (betyder ikke så meget når det er en filserver) Det er en dual 3.2ghz Xeron med 4Ghz ram (pagefilen er på 2.4g)

brille
Den prøver jeg lige (evaluering) men det tar lige en dags tid for det ligger 200gb data i små filer på serveren

Undre mig bare over at Windows ser over 1/3 som "systemfiler"

:) Leon
Avatar billede snowball Novice
20. august 2005 - 17:12 #5
leonm: OK. Ville bare nævne det som en mulig forklaring :)
Avatar billede leonm Nybegynder
20. august 2005 - 17:13 #6
Retter lige den med RAM ! (ghz) til g
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 01:43 #7
brug for mere hjælp ?