Avatar billede michaelfugl Nybegynder
12. april 2001 - 21:51 Der er 16 kommentarer og
6 løsninger

Ideer til Tour de France-website

Hej,

Jeg vil høre om der har nogle gode ideer til mit kommende website om Tour de France.

Websitet bliver skrevet i ASP.

Vi har selv et par ideer, men er lidt interesserede i at høre hvad eventuelle brugere kunne synes var sjovt at se på websitet under touren.

Avatar billede wermelin Nybegynder
12. april 2001 - 21:55 #1
Søgemaskine så man kan søge på en bestemt rytter og få oplysninger om vedkommende.
Daglig stilling - både dagens etape og samlet
Afstemninger (ugentlige eller daglige)
Debat forum
Chat (evt. chatte med en ekspert på området/en kendt)

Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. april 2001 - 22:03 #2
link til http://www.letour.fr/homeus.html

Underholdning
Flash spil
Gætte konkurrencer
Dagligt billede galleri fra turen

/per
Avatar billede michaelfugl Nybegynder
12. april 2001 - 22:11 #3
Prøv at præcisere jeres forslag. Gættekonkurrencer, Flashspil og afstemninger lyder jo meget fint, men det kunne jeg næsten have skrevet selv. Vær lidt mere konkrete. :-)

Hvad skal der være i et Flashspil for at det fænger? Giv evt. et eksempel.

Avatar billede ruderkonge Nybegynder
12. april 2001 - 22:14 #4
Lav dog en konkurrence som eks. drømmetouren.

Sammensæt den med lidt baggrunds stof om rytterne, billeder, og underlige stats, så har du sitet.
Avatar billede thoeger1000 Nybegynder
12. april 2001 - 22:18 #5
Det bliver bare svært at få den store succes er jeg bange for. Hvis ellers kapitalen er der er det ikke nogen dårlig ide med nogle daglige spil om gevinster af en hvis kaliber. Men nu har tv2 jo et surverænt site om Touren, synes jeg ihvertfald. Især da de havde det med at man kunne satse på rytter under løbet og rytterens odds så faldt og steg an på hvordan det gik dem. Det var ihvertfald noget der gav noget trafik!!

//Thoeger
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. april 2001 - 22:18 #6
Det kunne være et mini cykel løb, hvor deltagerne skal først over målstregen. Du kan se et eksempel på www.m-m.dk med racerbiler.

/per
Avatar billede michaelfugl Nybegynder
12. april 2001 - 22:20 #7
Vi skal nok skaffe præmier til daglige konkurrencer, så bare skyd løs med de ideer I har til hvordan en konkurrence kunne bygges op.
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
12. april 2001 - 22:21 #8
Der var den sgu..

Lav dog en liveradio, som sender direkte under løbene...I kan sgu selv kommentere, da i vel går op i det når i vil lave sådan et site.
Avatar billede michaelfugl Nybegynder
12. april 2001 - 22:27 #9
//ruderkonge:// Rimelig fed ide... men spørgsmålet er om man gider lege Leth/Mader i 3 uger, hvis der kun er 50 lyttere..!? (under transmissionen)
Avatar billede michaelfugl Nybegynder
12. april 2001 - 22:32 #10
Jeg sætter lige lidt flere point på spil. Så fyr nu løs med de sejeste ideer I har!

Bare skriv det I synes kunne være fedt, så må vores programmør klare resten.. :-)
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
12. april 2001 - 22:37 #11
I satser vel større end 50, og alt skal starte et sted ?

..og der er mange (som jeg selv) der ofte ikke kan se løbene pga arbejde, det kunne være lidt sejt med radio. Men ok.

Live ticker der forklarer stats, stillinger og nyheder under løbene, som vi kan ha\' i bunden af skærmen istedet ???

Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. april 2001 - 22:40 #12
Hvilket firma har fået idéen til en dansk tour de france side?

/per
Avatar billede michaelfugl Nybegynder
12. april 2001 - 22:41 #13
Hvilke krav er der til server, udstyr mm. for at man kan få en liveradio til at fungere?

Hvordan ser en liveticker ud? Det lyder sq da også ret fedt!
Avatar billede tommyf Nybegynder
12. april 2001 - 22:42 #14
En top10 over de sidste der blev taget med doping?
(Og hvor man kunne gætte på hvem den næste bliver, vinderen får en præmie)

En anmeldelse af de forskellige cykelblade?
(Anmeldelser generelt, også om cykeldæk, sadler, energidrik etc.)

Debatforum skal der jo være, så kan man diskutere hvad der er bedst at bruge.

Afstemninger... ikke orginalt, men de plejer da at være et hit?
(ligesom nyhedsbreve)

Flashspil: Du køre selv Tour de France, men du har en fordel, du kan dope dig selv under løbet, men pas på, hvis du overdriver bliver du taget.?
(Måske lidt for provokerende?)
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
12. april 2001 - 22:44 #15
Der skal nyt til - alle websites kører efter de samme opskrifter.

Prøv dog at lave lidt pis med tingene - ironi og skarpe bemærkninger er altid en måde at skabe succes på.
Avatar billede michaelfugl Nybegynder
12. april 2001 - 22:49 #16
Ruderkonge: Det har du sikkert ret i, men da jeg selv bruger meget af min tid på cykelsporten, synes jeg det er upassende at tage pis på det største cykelløb. Jeg er udmærket klar over at der er dopede ryttere i feltet.

Websitet skal være sportsligt mht indhold, men forholde sig kritisk til evt. problemer.
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
12. april 2001 - 22:52 #17
Prøv at se:

http://www.nasdaq.com/asp/ticker.asp

den skal ikke nødvendigvis være så avanceret.

Radioen kræver:

1: god båndbredde :-)
2: wm- livestream server i winnt.
3: et phonokabel.
4: en mikser
5: en mikrofon
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
12. april 2001 - 22:54 #18
Ja sådan mente jeg heller ikke at man skulle gøre, man skulle bare se tingene på en anden måde end normalt, med nye måder at angribe cykelsporten på... Det kunne garanteret fange en ny skare af fans. Det er ikke nødvendigt at svine noget til.
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
12. april 2001 - 22:59 #19
ticker:

http://www.cnbc.com/portfolio/defaultscreen.html#

klik på linket: CNBC ticker
Avatar billede speedy2000 Nybegynder
13. april 2001 - 10:45 #20
Hvad med at lancere sitet i slutningen af maj, starten af Juni måned og så følge med i hvilke ryttere der bliver udtaget, hvordan det er gået  dem i løbene op til touren, hvem der ser ud til at være i form og hvem der ser ud til at kunne overraske.

Noget statistik over de seneste toure kunne også være fedt... det skal bare være ret uddybende.

Evt. forsøge at få nogle interviews med nogle danske ryttere som enten skal med eller har været med og kan fortælle om Touren bag kulisserne.

Som de andre siger.. så kunne en news ticker også være ret fedt.

Beskrivelser og biografier af de deltagende ryttere. Evt. en liste der beskriver hvad de forskellige ryttere har som speciale (Bjergryttere, Enkeltstart, Sprint, Udbrud, .. osv.) Det kunne være en kanon oversigt at gå ind og kigge på. (Denne liste kunne være i oversigtsform, så man lynhurtigt får et overblik. Man skal så kunne sortere så man får alle bjergryttere i en søgning f.eks.)

Selvfølgeligt en rutebeskrivelse, hvor enten I eller en ekspert kommer med et bud på de enkelte etapers Top 5...
Det kunne evt. også laves som en konkurrence blandt de besøgende. Hvor man tipper en top 5 pr. etape. Point fordelingen kunne så være at hvis man tipper en rytter til at blive nr. 1 og han rent faktisk bliver nr. 1, så får man 3 point. Hvis man tipper en rytter nr. 1 og han bliver nr. 4 så får man 1 point, fordi han kom med i top 5... osv.
Bare et forslag :-)

En anden vigtig ting er, at resultatet fra dagens etape er hurtigt på... og at opdateringen generelt foregår hurtigt, så brugerne ved at de ret hurtigt efter etapens afslutning kan få resultatet på siden. (resultatet fås på Tourens officielle hjemmeside.. linket er skrevet tidligere i dette spørgsmål)

En TV-oversigt over Touren på TV... evt. med links til dagens etapebeskrivelse.

Et forum hvor man kan debatere dagens etape eller en bestemt begivenhed.

En ting jeg tror er vigtig er, at lade være med at køre for meget i doping problematiken... det er der for mange der gør og jeg tror, at hvis man skal have fat i cykelfansene, så er det et punkt man skal passe på med... Selv bliver jeg ret irriteret over kun at læse om Doping i cykelsporten. Evt. prøve at bringe nyhederne fra en positiv synsvinkel...

Afstemninger er også en fed ting... her er nogle forslag til afstemnings emner:
- Dagens vinder
- Hvem udgår som den næste
- Bedste rytter inden for de forskellige kategorier.
- Hvem vinder de 3 trøjer. (kan evt. falde sammen med bedste rytter)
- Bedste hold
- Mest sympatiske rytter.
... og så selvfølgeligt afstemninger om aktuelle emner.

Download af Desktop temaer, baggrundbilleder osv. kunne også være en ret fed ting. Her kan I jo bede de besøgende om at bidrage.

Beskrivelser og/eller links til forskellige bøger, hæfter m.m. om Touren og Cykelsport generelt.

Links til de forskellige cykelhold... evt. også links til samtlige danske cykelhold.

Touren historisk set.. hvor I f.eks laver artikler om gamle løb... f.eks om dengang der var nogle af rytterne der tog toget på en del af etapen (jeg kan selvfølgeligt ikke huske hvem og hvornår, men det er ihvertfald 80 år siden...)
Men ellers generelt forsøge at grave nogle gamle historier frem som man så kan muntre sig lidt med...

Husk at designet skal være pænt og enkelt, og at menuen skal være nem og overskuelig at finde rundt i. Det holder generelt på de besøgende hvis siden er pæn.. og indeholdet selvfølgeligt er tilstede :-)

Jeg er selv ret vild med Cykelsporten og Tour de France og følger med hvert år fra start til slut. Jeg har et rimeligt kendskab til de forskellige ryttere (også de lidt mere ukendte), så hvis det har interesse så kunne jeg da godt bidrage med lidt materiale, eller på anden måde hjælpe til...
Bare sig til, min kammerat er også klar, hvis det skulle være.
Avatar billede therkildsen Nybegynder
14. april 2001 - 10:33 #21
Hvad med at lave et SMS system, hvor man får tilsendt en SMS med udvalgte nyheder. f.eks resultater?

Sidste sommer var der et website der lavede noget der hed Skål SMS, hvor de sendte en \"skåååål!\" hver gang der var mål i EM-fodbold. Det var vildt skægt, og man blev kanonfuld... ;-)
Avatar billede michaelfugl Nybegynder
14. april 2001 - 23:01 #22
Den idé med SMS havde jeg ikke tænkt på.

Tak for hjælpen til jer Alle!