Avatar billede billy99 Nybegynder
20. august 2005 - 13:28 Der er 23 kommentarer

Bærbar ca 7000 kr, Hvad skal jeg vælge?

Hey alle i eksperter!
Skal købe en bærbar her til studiestart, den skal afløse min gamle stionære så det er vigtigt at den er pålidelig og stabil, da det jo bliver min eneste pc fremover. Den må max koste 7500kr men mindre ville være klart at fortrække!
Har set på et par forskellige acer modeller, men har også kigget på ibm r50e, dog er den jo lidt dyr i forhold til acer og lign.
Men hvad er godt og ikke mindst hvad skal man holde sig fra? jeg er ikke den store ekspert selv derfor skriver jeg her! men den skal ikke bruges til så meget spil, mest internet og almindelig brug.
Håber i har en masse forslag og råd! på forhåmd tak.
Avatar billede bartz Praktikant
20. august 2005 - 13:36 #1
I den pris klasse vil jeg anbefale den her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140911 eller den her http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=550663

Hvis du vil have en bedre grafikkort så skal du komme med lidt flere penge :).
Avatar billede bartz Praktikant
20. august 2005 - 13:38 #2
Acer ved jeg er nice, mens shg modellen kender jeg ikke så meget til end at på edbpriser skriver de at den fungere fint nok. Men jeg synes dog du skal sætte 1000 kr mere til, hvis du vil have en lidt bedre grafikkort. Det er jo rart at man kan spille spil på den.
Avatar billede bartz Praktikant
20. august 2005 - 13:44 #3
Den her Dell er faktisk også nice: http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&kc=305&l=da&oc=N08606&s=dhs&sbc=inspn_6000

God processor, nice grafikkort, nok med ram.
Avatar billede bartz Praktikant
20. august 2005 - 13:45 #4
Ved den der Dell skal du vælge det her:

Intel® Pentium® M processor 730 (1.60GHz, 2MB L2 cache, 533MHzFSB) ATI X300 grafik
1 års afhentnings- og afleveringsservice (CAR - Collect og Return)
128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300

Så koster den 7000 kr.
Avatar billede billy99 Nybegynder
20. august 2005 - 13:47 #5
Ok, tak for de hurtige emner... faktisk ser den fra dell ret ok ud, har det bare dårligt med ikke at kunne se den før man har købt den!
Avatar billede bartz Praktikant
20. august 2005 - 13:48 #6
Jeg har faktisk lige præcist den der.. Tro mig du bliver ikke skuffet
Avatar billede bartz Praktikant
20. august 2005 - 13:49 #7
Her kan du læse lidt om den: http://www.eksperten.dk/spm/638836

Den er lydløs, ok design, lækker tastatur, kører perfekt har aldrig været udsat for at den slukkede sig selv osv, kan kører cs fuldt ud bf2 kan den sagtens trække med en go fps. du kan evt læse lidt mere om den på ovenstående link. fik min for 2 uger siden
Avatar billede bartz Praktikant
20. august 2005 - 13:54 #8
En ting til for at du ikke skal gøre den samme dumme fejl hvis du bestiller den bærbar så vælg den STORE batteri den med 90 watt :D.
Avatar billede billy99 Nybegynder
20. august 2005 - 14:00 #9
ok, tak hvor længe er dens batteritid? for det er også lidt vigtigt!
Avatar billede bartz Praktikant
20. august 2005 - 14:17 #10
Den er meget god. Nu har jeg lidt af en ekstrem computer og så selv med den og den mindste batteri så kan den holde 3 timer. Men hvis du tager den største batteri (som er gratis) du kan selv vælge mellem 53 og 70 så er jeg sikker på den kan holde 4 timer.
Avatar billede billy99 Nybegynder
20. august 2005 - 14:19 #11
Ok tja det lyder jo godt! (indtil "huset" blander sig) har jo lige læst det indlæg du referede til.. men mange tak igen, jeg vil overvej den...
Avatar billede bartz Praktikant
20. august 2005 - 14:21 #12
Det er bare huset... Tror mig den kører perfekt.. hvis du har messenger så kan jeg sende dig tests, screenshots af spil mm...
Avatar billede billy99 Nybegynder
20. august 2005 - 14:30 #13
ok, anders_nyrup@hotmail.com
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. august 2005 - 11:39 #14
Nu kan jeg ikke finde ud af , hvor vigtigt det er med ram og harddisk plads.
Men hvis det skal være din pc , de næste mange år , så vil jeg købe em som kan vokse med opgaven...
Det kan denne her:
http://www.foeniks-computer.dk/default.asp?ilanguage=dansk
Grunden til at jeg vælger denne, er at den har en radeon9700pro i sig. (den kan  spille )
Grafikkortet kan du ikke bare skifte ud senere. det samme med cpuén , derfor vil jeg fra starten give lidt over 1000 kr extra og få centrione cpu i den. senere hen , når du vinder 38 millioner i lotto , kan du købe mere ram ril den og støre hardisk osv.
ihvertfald så får du em af de 5 hurtigste grafikkort i bærbare , til ca 7500 kr hvis du vælger at følge mit forslag
Avatar billede huset Praktikant
22. august 2005 - 11:40 #15
Medmindre CPU er svejset fast, så kan den skiftes mmrius!
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. august 2005 - 11:42 #16
jeg glemte at skrive at dens baterilevetid er ca 4 timer , men derhjemme og i skolen , har du vel 220 volt , så det er vel ikke der hvor du har mest brug for bateri levetiden...
Avatar billede huset Praktikant
22. august 2005 - 15:15 #17
4 timer er idle tider!
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. august 2005 - 10:29 #18
AlfaNote Z500-
Avatar billede billy99 Nybegynder
30. august 2005 - 16:03 #19
ok tak
Avatar billede huset Praktikant
07. september 2005 - 08:18 #20
Har du fået en smule tid til at kaste feedback her eller lukke spørgsmålet!
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. oktober 2005 - 11:51 #21
responce?
Avatar billede bartz Praktikant
14. oktober 2005 - 12:15 #22
Han har fået købt sig en Dell :). Tror ikke han er på eksperten mere...
Avatar billede huset Praktikant
10. januar 2006 - 08:51 #23
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?