Avatar billede soul_reaver Nybegynder
19. august 2005 - 17:59 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hardware problemer,.

Hejsa, jeg har et problem med en af mine computere.
Computeren er købt i Belgien.
Specs:
Abit IC7 motherboard
Pentium 4 3.0 GHZ Processor
GeForce 6600 GT DDR3 256mb Grafikkort.
DDR-400 1GB Ram

Det hele startede med at, ventilatoren i min gamle Power Supply gik i stykker, så jeg fik den lavet, hvilket gjorde hele mit system ustabilt. Så jeg fik mig en ny power supply 300W. På det tidspunkt virkede systemet fint. Så gik der ca. 2-3 uger da det store mysterium skete.
Min computer gik i sort som om den gik i Standby, jeg kunne ikke få den tilbage i windows, så jeg slukkede den.
Jeg kunne tænde den igen efter jeg genstartede men den blev ved med at gå i "standby".
Så jeg skiftede Power Supply IGEN! Denne gang virkede det så, i  noget længere tid, indtil det hele bare gik ned. Når jeg tænder computeren nu siger den en meget lav "beeeeeeeeeeep" lyd. Skærmen bliver ikke aktiveret og harddisken arbejder ikke.

Whats the problem.... Har skiftet power supply et par gange, og det har ikke virket.
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 18:02 #1
300W er alt for lidt til dine spec!
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 18:05 #2
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
19. august 2005 - 18:15 #3
Hvordan pokker lukker jeg spørgsmålene.
Computeren virkede i 2-3 mndr med den gamle 300W power supply, hvorfor skulle den stå af nu?
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 18:19 #4
Den er ikke stået af, den er for lille!

Sådan lukker du spørgsmål
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. august 2005 - 18:20 #5
Jeg har nogle 500Watter på lager, der ikke kan trække et GeForce 6600GT
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
19. august 2005 - 18:26 #6
Ok, nu har jeg skiftet grafik kort, til et gammelt skærmkort, hvilket stadig ikke har hjulpet.
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 18:28 #7
peet?

Et 6600GT vil da aldrig køre optimalt med 300W sammen med de andre spec.

Så må det være en manglende stabil levering af 12v?

Er der et strømstik i røven at dit 6600GT?
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. august 2005 - 18:29 #8
Er PSU gået, er det for sent, at sætte et andet kort i maskinen, du skal skifte PSU.
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. august 2005 - 18:30 #9
Huset>Det var derfor, jeg kommenterede, at jeg havde nogle 5oowatter, der ikke klarer kortet. Maskinen skal starte uden strøm i røven, men med nedsat speed på kortet.
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
19. august 2005 - 18:34 #10
Huset: Ja der er et strømstik i "røven" på den.

Peet: PSU = Power Supply??

Men, hvordan kan det så havde virket før, med 6600GT i maskinen?
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 18:35 #11
En PSU kan stå af anytime!

Prøv med en anden PSU og husk at sætte P4 stikket til på bundkortet hvis dette haves. Dertil skal du huske at sætte strøm til grafikkortet
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
19. august 2005 - 18:36 #12
Ok, nu har jeg både skiftet power supply ud og grafik kort. Og med den powersupply jeg lige har sat i, siger computeren mange hurtige "beep" lyde. (Meget svagt)
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
19. august 2005 - 18:39 #13
Huset: P4 stikket til bundkortet. ??? Forstår ikke hvad du mener med det.

Det eneste stik jeg der har realtion til grafikkortet er et af de stik som går fra Power Supply og ud til diverse andre ting i maskinene så som DvD og Hardiske, det er sådan et stik jeg smider i røven af mit grafikkort.
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 18:39 #14
prøv at resette din BIOS.

Har du pillet ved dine RAM eller CPU?
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 18:40 #15
Ja det er sådan et du skal sætte i røven at grafikkortet :D

Kommentar: soul_reaver

p4 stikket er det lille 4 kantet stik på bundkortet. Der er HVIS du har dette, tæt på hvor din CPU sidder.
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
19. august 2005 - 18:42 #16
Har reset min bios, stadig ingenting. Jeg har prøvet at tage CPU'en ud for at se om det var den der var stået af, hvilket den ikke så ud til. Jeg har også prøvet at skifte ram fra den computer der ikke virker og over i den jeg sidder ved nu. Hvor jeg kan konstatere at ram blokkene fungere fint.
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
19. august 2005 - 18:43 #17
Ok, nu forstod jeg det, jep det er sat i :D
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 18:44 #18
Du har taget CPUén ud??

Du husker vel at komme ny pasta på igen???
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 18:46 #19
Vender tilbage senere...får gæster nu. Peet kan sagtens tage over :d
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
19. august 2005 - 18:47 #20
oooook har fundet fejlen...... Jeg har nu taget en 3 Power Supply, proppet den i samt sat det gamle grafikkort i. Se det fungerer. Så jeg må konstaterer at da mit Geforce 6600GT kom i maskinen blev min PSU overbelastet og stået af, Da jeg så prøvede med min 2 PSU stod den også af. Er det virkelig muligt!!!!! Damn det har været et dyrt GeForce 6600GT :P
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 18:56 #21
Er tilbage kort!!

Ja, passer fint med det jeg skrev.

Kommentar: huset

Må daffe nu for øl fest og godt humør venter :D

Men skal nok vende tilbage, hvis ikke det er løst.
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. august 2005 - 18:59 #22
Lars> der er nogle, der kan!!