Avatar billede plugin- Nybegynder
19. august 2005 - 15:39 Der er 1 kommentar

Min form vil ikke åbne uden fejl, men virker fint ved continue?

Hej Eksperter.

Jeg sidder netop nu og roder med at få en form til at åbne oven på en anden og få den nye åbnede form til at udløse en funktion når jeg laver om på størrelsen af formen.

Det med at åbne en form ovenpå en anden har virket fint førhen men da jeg begyndt at rode med et event kaldet MainFormSizeChanged begyndte der at komme fejl, når jeg kører min applikation og trykker på knappen som åbner det ene vindue. Fejlen: Object reference not set to an instance of an object.

Når jeg så prøver at kører den i debug-værktøjet som følger med .net framework SDK får jeg en anden fejl:

An unhandled exception of type 'System.OutOfMemoryException' occurred in system.windows.forms.dll

Additional information: Error creating window handle.

hvorefter den markere stykket i min kode som åbner vinduet:

void Button1MouseUp(object sender, System.Windows.Forms.MouseEventArgs e)
        {
            Form game_form = new MainForm();
            game_form.ShowDialog();
        }

Det mystiske er så bare at hvis jeg trykker continue ved fejlen så kører applikationen fuldstændig som den skal.

I har nok brug for lidt kode, men er ikke sikker på hvilken kode jeg skal c/p så si frem hvis I har nogen forslag til hvad der kunne være galt.
Avatar billede bitsch Nybegynder
26. august 2005 - 21:21 #1
Du bliver nok nødt til at vise lidt mere af din kode, for ovenstående skulle virke. Er du sikker på at det ikke er noget i constructoren på MainForm som fejler?

I øvrigt bør du checke for om game_form er null inden du accesser instansen.